ברוב הארגונים קיים ספר נהלים עב כרס שחוץ ממי שכתב אותו אף אחד לא קרא או מבין אותו.
ע"פ דעתנו לפחות הנהלים הבסיסים , ההכרחיים והמגינים הן על העסק והן על העובד. צריכים להיות כתובים בצורה פשוטה וברורה של מה מותר ומה אסור , תרבות ארגונית , ונהלי התפקיד .
כשהנהלים ברורים ומיושמים הם הופכים לספר חוקים של הארגון וכולם מתנהלים באופן אחיד על פיהם , כך שכל חריג מיד הופך ליוצא דופן וקל יותר לאיתור.
צריך לזכור שלעיתים עם התפתחות או שינוי שחל בעסק יש לשנות ולהתאים את הנהלים.
הנהלים צריכים להיות מותאמים לאופי העבודה והתפקיד בכדי לא לסרבל את המערכת , אלא להתייעל.
חשוב לדעת שריבוי נהלים שאינם הכרחיים גורמים בהכרח שנהלים שחשובים לארגון לא יתקיימו כמצופה.