תערוכה חדשה שנפתחה בימים אלה 'בהיכל שלמה' בעיר מציגה את התרבות הירושלמית כפי שהיא מצטיירת בעיני 13 אמנים- 12 מלגאי תכנית IMPACT!  של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) הלומדים בפקולטות השונות בבצלאל ובוגר בצלאל אחד. מדובר בתערוכה חדשנית וראשונה מסוגה הכוללת פסלים, ציורים, עבודות קרמיקה ועוד.

לטקס פתיחת התערוכה אשר התקיים ביום חמישי הגיע מר עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת "התעוררות בירושלים", חבר מועצת העיר ומועמד מטעם סיעת "התעוררות" לראשות העיר ירושלים. מר ברקוביץ נשא דברים והחמיא על ייחודיותה של התערוכה ויוצריה והדגיש את המהלכים שנעשים בירושלים לקדם את הצעירים בעיר.

את התערוכה יזמה והפיקה שירי ישי (24) , מלגאית IMPACT! שנה ב' בפקולטה לאדריכלות המתגוררת בירושלים. "הרעיון מאחורי התערוכה הוא ליצור שפה משותפת בין המחלקות השונות בבצלאל ובכך לחבר בין האנשים ותחומי העשייה השונים", סיפרה ישי והוסיפה כי זו הדרך הקטנה, אבל הכי טובה להוקיר תודה ל-IMPACT! ולתורמי FIDF על המלגה ועל העשייה והיחס החם שלהם כלפינו".

!IMPACT הינה תכנית המלגות של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF), שנוסדה בשנת 2002, במטרה להוקיר את הלוחמים על שירותם הצבאי המסור ותרומתם להגנת המדינה וביטחונה. המלגות מוענקות לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם בצה"ל (לוחמים ותומכי לחימה) ממשפחות מעוטות יכולת כלכלית.

גובה המלגה הוא $4,000 לכל שנת לימוד, כאשר כל מלגאי ממומן ע"י תורם אישי, המלווה אותו לאורך כל לימודי התואר הראשון (עד 4 שנות לימוד).במסגרת התכנית, המלגאים תורמים חזרה לקהילה ע"י מתן 130 שעות התנדבות בשנה ב-20 ארגונים שונים. מאז הקמת התכנית, נתרמו בדרך זו למעלה מ-5 מיליון שעות התנדבות בקהילה, וזוהי תכנית המלגות המובילה בהתנדבות בקהילה בישראל.

"הרעיון להקמת התערוכה עלה לי במסגרת קורס שלקחתי במהלך הלימודים על פיתוח יצירתיות"  ציינה שירי. "חשבתי איזה פרויקט אני יכולה לעשות במסגרת ההתנדבות השנתית שלי לIMPACT!-  וברגע שהחלטנו על נושא התערוכה ומצאנו את המקום, החלטנו שהולכים על זה ולשמחתי הרבה הכל הלך חלק".

"אני זכיתי בתורם ירושלמי כמוני", סיפרה שירי על ד״ר עו״ד אלון קפלן אשר תרם לה את המלגה. "הוא ללא ספק האדם הכי טוב ומיוחד שאני מכירה. עד שפגשתי אותו לא חשבתי שלמישהו יהיה אכפת ממני כפי שלהורים שלי אכפת. אני מודה לו מאוד", סיכמה.

התערוכה מוצגת בהיכל שלמה, רח‘ המלך ג’ורג‘ 58, ירושלים.שעות פתיחת התערוכה בימים  א’, ב’, ד’, ה‘ 16:00 – 10:00, ביום ג‘ 18:00 – 10:00עלות כניסה: 27 ש“ח – כמספר חומות ירושלים המוזכרות בתנ“ך. ההכנסות יהיו לטובת מימון מלגות לימודים חדשות לתכנית !IMPACT של FIDF.

 

תגובות

להשאיר תגובה