רוץ שמוליק (לוי)!

אלי טביב, לה פמיליה, ההצלחה של בית"ר ירושלים ולמה הוא מחוץ לכדורגל. שמוליק לוי פותח את הפה

שמוליק לוי (43) תמיד היה עוף שונה בנוף הכדורגל הירושלמי. טיפוס מיוחד, נוח לבריות, נעים הליכות ואחד שכיף לגלגל איתו שיחה.

מספר שנים לאחר שתלה את הנעליים, הצטרף ל"עמותת אוהדי בית"ר ירושלים" וכיהן כאחד מראשיה. עם היכנסו של אלי טביב לתפקיד הבעלים של בית"ר, החליט לוי לקחת צעד אחורה ומאז הוא משקיף מהצד על המתרחש במועדון נעוריו.

שמוליק, למה אנחנו  לא רואים אותך נוטל חלק בתפקיד כלשהו בכדורגל הישראלי בכלל ובבית"ר ירושלים בפרט?

"ההשתלבות האחרונה שלי בכדורגל הישראלי הייתה במסגרת עמותת האוהדים של בית"ר. תרמיתי מזמני ומכספי לטובת הקבוצה, הבאנו תרומות אדירות והעמדנו את הקבוצה על הרגליים בזכות התרומות האלה. אבל אז גם נוכחתי לדעת שהכדורגל הוא כפוי טובה. תמיד לוקחים את הדברים למקומות לא נעימים ולא טובים – 'רצה לקחת, רצה לעשות ככה'. תמיד יש טענות. אתה בא ברצון טוב, ולוקחים את זה למקומות רעים. למה אני צריך את זה? לא הרווחתי מזה כסף, ולא רציתי להרוויח. ראיתי שהאמוציות סביב בית"ר ירושלים מביאות אותי הרבה פעמים לדברים לא טובים, אז העדפתי להתרחק".

מקצועית, אתה מופתע מההצלחה של בית"ר העונה?

"יחסית כן. אמנם לא חשבתי שהם הולכים לרדת ליגה השנה, אבל ביחס למקום שלהם ולתוצאות אני בהחלט מופתע. אסור לשכוח שמבחינת התקציבים של באר שבע ומכבי ת"א, זה ליה אחרת, ובכל זאת רק 4 נקודות מפרידות בין בית"ר לשתיהן. אין ספק שזאת הצלחה".

אלי טביב השתיק את כל המבקרים שלו?

"טביב הוכיח ולא בפעם הראשונה שהוא גאון כדורגל, ואני לא חושב שהוא מתנהל לפי המקטרגים שלו. הוא בנאדם יציב, יש לו דרך, הוא מסתכל לטווח ארוך. צר לי שהתנהגו אליו בצורה לא נאותה בתחילת העונה. בסך הכל הוא היחיד בשנים האחרונות שהביא את בית"ר להישגים. לפניו הקבוצה הייתה על סף קריסה. צריך להודות לו על מה שהוא עושה בבית"ר".

מבחינתך, הוא מנהל את בית"ר בצורה אופטימלית?

"מבחינת התוצאות זה משהו שאי אפשר להתווכח עליו. יכול להיות שבדרך אפשר היה לעשות דברים נוספים או להשקיע יותר, אבל מבחינת תוצאות אי אפשר להתווכח עם הצלחה. הוא מביא את הקבוצה בשנתיים האחרונות להישגים מאוד מרשימים, הכל כמובן ביחס לתקציב".

למה פרשת מהעמותה עם כניסתו של טביב לתפקיד הבעלים?

"כי חשבתי שאין צורך בה כשיש בעלים, ומיד התפטרתי. לאורך כל הדרך פירגנתי לו, ולא ממקום של חנפנות אלא ממקום של אמונה בצדקת דרכו. צריך לכבד בנאדם שהולך בדרך מסוימת ומחליט לא להשתגע עם כספים, ולהיות מחושב וחכם, למכור שחקנים מבוקשים כשצריך. קבוצת כדורגל צריכה להיות מאוזנת ולא להפסיד כל שנה מיליוני שקלים. נראה לי שהוא היחיד בארץ שמצליח לעשות את זה, וגם להביא הישגים במקביל".

בסוגיית הלה פמיליה, גם טביב לא מצליח ליישר אותם.

"לה פמיליה, וצריכים לקבל את זה כבר, הם חלק נכבד ומשמעותי בכל מה שקרוי בית"ר ירושלים. זה יכול להיות לצערנו או לשמחתנו, אבל הם נותנים צבע ומעודדים ואוהבים את הקבוצה. ברור שהייתי רוצה שלה פמיליה לא יהיו גזעניים, הייתי רוצה שהם יתנהגו אחרת, אבל הם 'בן חורג' שצריך לחבק אותו ולא לזרוק אותו. את תצוגות העידוד שהם מביאים למגרשים לא רואים בשום מקום אחר, ובלעדיהם זה לא היה קורה. יש לי חילוקי דעות איתם על ההתנהגות ועל הדרך, אבל בשורה התחתונה הם אוהבים את בית"ר ורוצים בהצלחתה".

אז מה עושים איתם? פשוט להשלים עם זה?

"את זה לא אמרתי. אבל כמו שיש במשפחה בן פחות מוצלח או בעייתי, ולא מנדים אותו ושולחים למשפחה אומנת. לה פמיליה הם משפחה, אבל צריך למצוא את הדרך איך למתן אותם ולהפיק מהם דברים טובים".

 

תגובות

להשאיר תגובה