מה הופך את אלי טביב לבעלים שהוא גם המנהל המקצועי הטוב בארץ?

"הבנאדם פשוט מבין כדורגל", סיפר אלי גוטמן כשהתבקש להתייחס להצלחה הגדולה של אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים, בכל הנוגע לבניית קבוצות ואיתור שחקנים. "תסתכל על השמות שעברו בידיים שלו: דגלאס דה סילבה, סמואל יבואה, איתי שכטר, ערן זהבי, עומר אצילי, לידור כהן. כל זה לא קורה במקרה. יש לו עין לדברים האלה, הוא יודע לזהות שחקן".

אז מה הופך את אלי טביב לבעלים שהוא גם המנהל המקצועי הטוב בארץ? איך הוא מצליח במה שג'ורדי קרויף ויענקל'ה שחר נופלים כל פעם מחדש? איך בית"ר מסמנת 'וי' כמעט על כל זר נוחת אצלה, ואילו הקבוצה של מיץ' גולדהאר עם תקציב עתק במונחים של הכדורגל הישראלי של 125 מיליון שקל, אוכלת לוקשים עם הזרים שלה שנה אחרי שנה?

מקורב לטביב סיפר השבוע: "אלי גדל על התפיסה הכלכלית האמריקאית של של לקנות בזול, ואז במקרה הכי גרוע הוא לא מפסיד ולא מרוויח. מצד שני, יש לו מנטליות ישראלית של סוחר מיומן שיודע היטב איך לסחוט את הלימון עד הסוף".

טביב עצמו סיפר פעם שנקלע לפגישה מקרית עם נשיא ויאריאל, ושאל אותו איך הוא מתמודד עם קבוצות בעלות תקציבי עתק כמו ברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד. הספרדי ענה לו: "פשוט מאוד. אני מחפש כל הזמן מציאות בזול כדי שאוכל למכור אותן אחר כך ביוקר וככה להשאיר את הקבוצה שלי כל הזמן בעניינים". טביב שמע, הפנים ומבצע את זה הלכה למעשה בקבוצות שלו בישראל.

ברגע שמגיעה המלצה על שחקן כזה או אחר, טביב מגיע לראות אותו במו עיניו. אם הוא נדלק, הוא מיד סוגר עניין. אם החליט שהשחקן לא מתאים לו, אף אחד לא ישכנע אותו אחרת. סביב טביב לא מעט אנשים איתם הוא מתייעץ – אלי אוחנה, שלמה שרף, גבי קצרה, שטרן חלובה, רוני לוי וסוכן השחקנים רונן קצב.

כששמע טביב על שחקן צעיר ומוכשר שעושה חיל בראשל"צ, ביקש הבעלים של בית"ר, מאייל לחמן, מאמן ראשל"צ דאז, לארגן משחק אימון בו יוכל לחזות בביצועיו של הצעיר. רבע שעה הספיקה לטביב כדי להבין שמדובר ביהלום. 40 אלף דולר הנחיתו את עומר אצילי בבית וגן. היום הוא שווה קרוב לשני מיליון יורו.

סיפור דומה התרחש עם שלומי אזולאי. הוא הגיע להיבחן בבית"ר, וטביב צפה בו. המאמן דאז, מנחם קורצקי, לא ממש התלהב, אבל הבעלים חשב אחרת. 120 אלף שקל הוא שילם על אזולאי, שהפך בעונה שעברה לשחקן הבולט בבית"ר ונמכר בתחילת העונה הנוכחית למכבי ת"א ב-900 אלף יורו. תחשבו לבד פי כמה הכפיל טביב את ההשקעה שלו על אצילי ואזולאי.

סיכם את הדברים המקורב לטביב: "יש לו את הדרייב הזה של הנער מכפר סבא שרכב על חמור והתקין תריסים כדי להתפרנס כשהיה ילד בשכונת עלייה. עכשיו, אחרי שהוא הראה לכולם איך עושים את זה נכון ומתעשרים בעשר אצבעות, הוא נחוש להראות לכולם איך עושים את זה בכדורגל. הוא ממש כמו אותו ילד שמשחק בפוטבול מנג'ר, ורוצה להגיע הכי רחוק שאפשר".  

תגובות

להשאיר תגובה