הירושלמית: הפוסל במומו פוסל

צילום: בן שמואלוף

רבין הוא לא של השמאל. מתי אנשים יתחילו להפנים שראש ממשלה הוא של כולם? ראש ממשלה עושה שמיניות באוויר כדי להתאים לרוח הכללית בעם, תוך לחצים אופוזיציוניים מתונים שמסייעים לו לקבל החלטות מפוקחות. הוא לא אלוהים. לפחות בישראל הוא לא האלוהים (וזה מצחיק ואירוני כי דווקא בישראל יש מלא "אלוהימים").

יצחק רבין ז"ל עשה רבות למען מדינת ישראל כמו שהוא עשה המון פאשלות. פאשלות שחלקן עדיין מייצרות כוויות וצריבות בגופנו– כמו זרועות של מדוזה אחרי שהיא נעלמת מהים. אין מנהיג שהוא חף מטעויות. אין מנהיג שלא פלט משהו או עשה משהו רע. זה נכון לשמאל זה נכון לימין. זה נכון להיותנו בני אדם. ראש ממשלה הוא כמו פליט ריאליטי שמכוונות אליו כל המצלמות ומכוונים אליו כל הזרקורים. מדי פעם אתם תראו אותו עושה פרצופים למצלמה. מדי פעם הוא יקלל מישהו אחר מאחורי הגב. מדי פעם הוא יחליט החלטות אסטרטגיות שיעלו לו בחברויות אבל יובילו אותו לניצחון המיוחל.

כולנו שורדים. כולנו מנסים את מזלנו בעולם. הלוואי וכולנו היינו אומרים את הדברים הנכונים בכל זמן נתון. אבל האמת היא- שלכולנו יש פה מלוכלך כשזה מגיע לדברים שלא מתאימים לנו. גם לצדיק הכי גדול. אל תחשבו שלרבין לא היה פה מלוכלך. גם לגולדה ושרון. אולי לפרס לא, כזה סבאל'ה נחמד. ואולי לא. מה שבטוח- הם לא לוזרים. הם הנהיגו את המדינה הזו ועשו החלטות כואבות. כואבות מאד.

אבל ככה נראים חבלי לידה של מדינה. מה אנחנו קיימים, 68 שנים? אתם חושבים שבמדינות של מאות שנים, עם קיסרות והיסטוריה מפוארת אין בעיות? יש ועוד איך שיש. יש שם וויכוחים, ויש שם שסעים, ויש שבטים ויש המשגה של "אנחנו והם", ויש בעלות על שטחים ויש כסף. וגם אין כסף. בעיקר יש מלחמות על כסף.

אנחנו לא מושלמים. בואו לא נתיימר לחשוב שאנחנו, כמדינה או כשאנשים פרטיים, טובים יותר ממישהו אחר. אין מנהיג שעשה את זה יותר טוב בפחות זמן. ואי אפשר לנכס לנו משהו שמעולם לא היה שלנו. ביבי, כראש ממשלה, ממזמן הוא לא רק ליכודניק. הוא יכול לזעוק סיסמאות מפה ועד אלוהים. הוא לא פועל לבד. הוא חלק ממשפחה. משפחה שמורכבת ממרץ, עבודה, עתיד, יהודים, ערבים, תורה ובית. מכולנו.

אותו דבר לגבי רבין, שבסופ"ש האחרון ציינו 21 שנים להירצחו. רצח שכאב לרבים מאיתנו כי איבדנו אבא. איבדנו את הלב של המדינה. איבדנו מנהיג. לא איבדנו שמאלן, לקקן, נאצי, אפס, לוזר או ג'ינג'י. איבדנו מנהיג. מנהיג שניסה בכל כולו להיות משהו בעולם הזה ולהשאיר חותם. מנהיג ששר "שיר לשלום" והתכוון לזה, למרות שזייף. מנהיג שאהב לעשן סיגריות, ובטח ליבו לא היה מחזיק מעמד גם עוד 5 שנים אחר כך בלאו הכי, אבל מנהיג.

ויש כאלו המנסים לנכס את רבין אליהם, כאילו הם לא חוזרים על אותן טעויות. מגנים את השנאה אך מלבים אותה בעוד שנאה. הפעם היא מופנית כלפי מנהיג אחר. כן, חברים, גם ביבי דיגמן מדי SS ולא אחת. אותם גורמים עושים פארסה ממוות כואב של מישהו שמשמאל ומימין מוקירים. מישהו שהאג'נדה שלו הייתה נחשבת בעיניהם כיום כימנית מדיי. אנשים שזועקים נגד אלימות וגזענות אך משתמשים בדיוק באותם הכלים כדי להשמיץ את מי שחושב שונה מהם. לכם, חברים יקרים, אני אומרת: אהבת המדינה ולאומיות הן לא מילים גסות. צביעות היא כן.

14996343_10154633136749280_1185432471_n

תגובות

להשאיר תגובה