רשלנות מסכנת חיים: נכנסה להיריון למרות שרופאיה קשרו לה את החצוצרות

אשה חרדית מירושלים הגישה תביעה בגין נזקי גוף על סך 2.5 מליון שקלים נגד בית החולים שערי צדק לאחר שנאלצה לעמוד בדילמה קשה : להפיל את הוולד שנוצר למרות קשירת החצוצרות או להיות בסכנת חיים
בתביעה שהוגשה על ידי עורכי הדין דוד פייל ועדי אברג'יל נטען, כי האישה, אם לשישה ילדים שנולדו כולם בניתוח קיסרי, התבשרה ע"י רופאיה כי היריון נוסף יעמיד אותה בסכנת חיים, ועל כן הומלץ לה לעבור הליך רפואי של קשירת חצוצרות בחלק מהניתוח הקיסרי האחרון שתבצע.
האישה הסכימה לביצוע הפרוצדורה, אך בדיקה שנערכה מיד לאחר הניתוח העלתה ממצאים מחשידים אליהם, כך נטען בתביעה, לא התייחסו הרופאים ולא יידעו את בהם את האישה. בדיעבד, הסתבר שהחצוצרה השמאלית כלל לא נקשרה.
לימים, החלו האישה ובעלה, שרצו בהגדלת המשפחה, בתהליך קבלה כמשפחת אומנה, במטרה לאמץ ילד. אך לאחר מספר שבועות חשה האישה שהיא בהיריון, ובבדיקה ביתית נמצא כי אכן כך הוא המצב. האישה מיהרה ופנתה אל הרופא שערך את קשירת החצוצרות וזה התרה בה להפסיק את ההיריון לאלתר, מפני שהדבר מעמיד אותה בסכנת חיים.
כך מצאה את עצמה האישה מול דילמה בלתי אפשרית: לערוך הפלה ולמעשה לרצוח את פרי בטנה, על פי אמונתה הדתית – או להמשיך בהיריון ולהעמיד את עצמה בסכנת חיים. האישה בחרה להמשיך את ההיריון, אך כעבור מספר שבועות, נפטר העובר שבבטנה והיא נאלצה לעבור הפלה.
לדברי עוה"ד פייל, לאחר ההפלה סבלה האישה מדיכאון קשה, והחלה מטופלת בתרופות פסיכיאטריות. בנוסף, היא החלה ליטול גלולות על מנת למנוע את כניסתה המחודשת להיריון, וסבלה מתופעות לוואי קשות. בשל ההיריון, הפסיקו בני הזוג את תהליך הקבלה כמשפחת אומנה מה שתסכל אותם עוד יותר.
לדברי מומחים רפואיים שבדקו את האישה מטעם התביעה, היא תצטרך לעבור פרוצדורה ניתוחית מתקנת, על מנת לקשור את החצוצרה – פרוצדורה הכרוכה בסבל נוסף ובסיכון בריאותי.
לאחרונה הגיש עוה"ד פייל תביעה נגד ביה"ח שערי צדק לבית משפט השלום בירושלים, במסגרתה נדרש המרכז הרפואי לפצות את האישה ובני משפחתה במיליוני שקלים.
"המלצתו של הרופא להפסקת הריון גרמה לתובעת מצוקה ולחצים נפשיים, שכן מצד אחד היא ידעה שהמשך ההריון מהווה עבורה סכנת חיים, אך מנגד, אמונתה ודרך חייה הדתיים דוחות מכל וכל הפסקת הריון", טוען עוה"ד פייל.
כעבור כחודשיים מההפלה פנתה האישה שוב למיון בית החולים, בשל כאבים בבטן תחתונה. היא גם שקעה בדכאון, קשיי תפקוד והחלה בטיפול תרופתי של ציפרלקס אותו היא נוטלת עד היום על בסיס יומיומי.
ד"ר רוני רביע,מפורום רופאים, מומחה למיילדות ולגניקולוגיה, בדק את המקרה לדבריו, "על מנהל מחלקת נשים ויולדות היה לעבור על תוצאות הבדיקה הפתולוגית, ולהבחין כי למעשה לא בוצעה קשירה של החצוצרה השמאלית. במקרה זה חלה חובה לזמן את שני בני הזוג, ובשיחה מתועדת להסביר להם את ההשלכות ואת אפשרויות הטיפול העומדות בפניהם, לאור מצבה של האישה, כולל הצעת תכנית מניעת פריון".

תגובות

להשאיר תגובה