סרטים מסביב לעיר

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה, שחתם ב- 2017 על הסכם שת"פ עם הקרן הקנדית CMF, ישקיע יחד עמה בפיתוח והפקת ששה פרויקטים המשלבים שימוש בטכנולוגיות חדשות ל VR-AR-MR. עבודות הפיתוח וההפקה יתקיימו בירושלים ובקנדה. בין הפרויקטים: סרטים ב- 360, אולם מציאות מדומה ופיתוח רשת חברתית לילדים.

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים וקרן מדיה קנדה אישרו השבוע השקעה בסך של 2.5 מיליון ש"ח בפרויקטים המשלבים תוכן וטכנולוגיות מתקדמות. מוקדם יותר השנה, חתם המיזם, הנהנה מתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים, על הסכם שיתוף פעולה עם הקרן הקנדית CMF במטרה להשקיע במשותף בפיתוח והפקת פרויקטים המשלבים תוכן ושימוש בטכנולוגיות חדשות ל VR-AR-MR. השקעת המיזם בפרויקטים הנ"ל על סך כמיליון ש"ח, תמצב את ירושלים כמרכז טכנולוגי מתקדם בתחומי ה CGI (computer generated imagery) והגיימינג וההערכות הן כי תכניס לעיר למעלה מ 2.5 מיליון ₪ עבור העסקת אנשי צוות ואולפנים.

בין הפרויקטים שהוגשו וזכו במענקים: סרטים ב-360, פרויקטים במציאות מדומה (VR- VIRTUAL REALITY), המשלבים לימוד וחווית משחק אינטראקטיבית, אולם מציאות מדומה בו השחקן מתנועע בחופשיות בתוך המשחק ופיתוח רשת חברתית לילדים.

אודי בן דרור, סמנכ"ל פיתוח עסקי ברשות לפיתוח ירושלים: "מהלך חדשני זה שהינו חלק מפעילות המיזם לפתח תעשייה יצירתית בירושלים, ממנף את יתרונות העיר כמרכז הייטק, עיצוב, אנימציה ותוכן, ומעמיד את ירושלים כמובילה בתחומי יצירה וטכנולוגיה עכשוויים, וכשחקן משפיע בזירה הבינלאומית"

יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים: "בשנים הקרובות, בנוסף להפקות קולנוע וטלוויזיה, ישראליות ובינלאומיות, ב-live action ובאנימציה, נשים דגש על פיתוח תחום "התוכן הממוחשב"- גיימינג, אפקטים מיוחדים ו-CGI בעיר, החל מבתי ספר תיכוניים, דרך האקדמיה ועד האולפנים הקיימים והחדשים שיפתחו לתמוך בתחום עשייה חדשני זה".

קרן מדיה קנדה (CMF) הנה קרן ממשלתית המטפחת, מפתחת ומקדמת ייצור של תכנים קנדיים מקוריים לפלטפורמות המדיה האודיו-ויזואלית השונות, תקציב שנתי הנאמד בכ-350 מיליון דולר קנדי – מהממשלה ומגופי השידור השונים.

 הפרויקטים שזכו במענקים:

 Once upon a sea

׳היה היה פה ים׳ – חווית מציאות מדומה פואטית המתארת את יחסי הגומלין ההרסניים בין האדם לים המלח, אחד מפלאי תבל אשר נמצא בתהליך גסיסה מואצת בשלושים השנים האחרונות. החוויה משלבת בין סיפורים אישיים של דמויות מהאזור לבין סריקות מרחביות של חופי הים הנטושים, האסורים לגישה מפאת סכנת הבולענים.

 The holy city

משחק אינטראקטיבי תיעודי במציאות מדומה, מזמין את המבקר להיכנס מבעד לשערי העיר העתיקה של ירושלים, ולנסות את מזלו בפתרון חידות שיובילו אותו לפתוח את שערי העיר ולהגיע אל אבן היסוד של העולם. צורת משחק המדמה חדרי בריחה, חובקת את הצופה ומאפשרת לו לחוות את העיר במפגש רב תרבותי עם תושביה.

 Solar

הרפתקת "מציאות משולבת" לכל המשפחה הראשונה מסוגה בעולם, אשר תיקח את המשתתפים אל מסע בין כוכבי-הלכת השונים במערכת השמש, במרוץ נגד הזמן להצלת כדור הארץ.הפרויקט הוא סיפור מציאות מדומה אינטראקטיבי אשר ייבנה על גבי אולם חוויה ראשון מסוגו בעולם ויאפשר לקבוצות של משתתפים לגלם את הדמויות הראשיות בסיפור, לנוע בחופשיות בתוכו, להשפיע עליו ולחוות פיזית את הסביבות השונות על גופם.

 Kidpick

רשת חברתית מבוססת מיקום לילדים, המאפשרת להם להשמיע את קולם, ולדרג את המסעדה הטובה באזור, תערוכות מעניינות במוזיאונים, פארקים, סרטים ועוד, ובכך להשתלב בדיאלוג המשפחתי בבחירת האטרקציות והפעילויות המשותפות. האפליקציה בטוחה ומותאמת לילדים בגילאי 7-12. הילד יבחר שם משתמש ואבאטר שייצג אותו ברשת החברתית החדשה. המערכת כוללת יחידת בינה מלאכותית אשר תלמד על העדפות הילד והמשפחה ותוכל להתאים להם את האטרקציה המומלצת ביותר עבורם.

 The gentleman of Damascus – הג'נטלמן מדמשק

מסע מציאות מדומה ממונטריאול לירושלים, בתוך הארכיטקטורה של משה ספדי. על ידי יצירת עולם וירטואלי בין שתי היצירות "האביטאט67" לקניון ממילא, המסע מעלה שאלות על זהות פרטית וציבורית בתוך מֶרחָב .

 Place

מקום – מסע בזמן אל מקום שכבר איננו קיים. בעזרת קולות, זיכרונות ותמונות, נשחזר במציאות מדומה את בית הכנסת הגדול של חלב, מבנה מרהיב בו מתנגשת היסטוריה של תרבות ותפילה, עם הווה של הרס וחורבן.

תגובות

להשאיר תגובה