אתם אולי מכירים אותם מהפינה השבועית הקבועה בידיעות אחרונות, אבל ערן ודוד גל אור, אב ובנו, הם הרבה יותר מסתם מדריכי טיולים

ערן ודוד גל אור, בן ואב, מטיילים, כותבים ומפרסמים יחד את סדרות הטיולים עם שפע מסלולים מחרמון ועד אילת הכוללים תיאורים מפורטים ועדכניים, טיפים, סיפורים ייחודים על כל מקום, מפות ותמונות מרהיבות שצילמו בעצמם ואתר אינטרנט המאגד יותר מ 1,150 מסלולי טיול  ומותאם גם לגלישת בטלפונים חכמים.

דוד גל-אור היה במשך 20 שנה במשרות הכי בכירות במשק. כאשר חלה בסרטן לקח חופשה בת שנה מהעבודה והחליט לצאת לטייל יחד עם בנוערן. , הבן ואב התאהבו במסלולים ובשבילי הארץ, והם מטיילים כבר קרוב ל 10 שנים, כותבים ומפרסמים יחד את סדרות הטיולים עם שפע מסלולים מחרמון ועד אילת הכוללים תיאורים מפורטים ועדכניים, טיפים, סיפורים ייחודים על כל מקום, מפות ותמונות מרהיבות שצילמו בעצמם ואתר אינטרנט המאגד יותר מ 1,150 מסלולי טיולים. 

איך יצרת את השינוי הזה?

דוד: "האמת שעם השנים אתה מבין שכדאי לשוב ולעשות מה שאתה באמת אוהב, כל החיים לימדתי את הילדים שלי לאהבת הארץ וברגע האמת אחרי שנים בשלל תפקידים חזרתי לחלום האמיתי שלי, שזה טיולים בנופים הקומים של הארץ, לשמחתי הבן שלי החליט לחבור אלי ואנחנו חוגגים את החיים ביחד"

בימים אלה הם מציעים סיור סליחות מודרך , הסיור מתחיל בשעות הלילה בין רחובותיה וסמטאותיה של ירושלים, מתחיל בכיכר החתולות (במלעיל), בכניסה לשכונת נחלת שבעה ומשם פונה אל אחת מהשכונות הצבעוניות בירושלים שהייתה השלישית לצאת מן החומות במחצית השנייה של המאה ה- 19.
הסיור ממשיך בבית הכנסת הספרדי "אוהל יצחק"  המרשים, ובו נפייט בליווי פייטן, חלק מפיוטי הסליחות ביניהם הפיוט המוכר  "אדון הסליחות" – פיוט המשבח את האל ואת מעלותיו הרבות, ומבקש רחמים: "אֲדוֹן הַסְּלִיחוֹת, בּוֹחֵן לְבָבוֹת, גּוֹלֶה עֲמוּקוֹת, דּוֹבֵר צְדָקוֹת. חָטָאנוּ לְפָנֶיךָ רַחֵם עָלֵינוּ".

הסיור עובר בין קודש לחול בסמטאות השכונה וממנה אל שכונת ממילא, שכונת התפר שבין העיר המערבית לעיר העתיקה. מן הקצה של שדרת המותגים בקניון ממילא עולה הסיור אל רחבת שער יפו, השער המערבי שבחומות העיר העתיקה, למרגלות מגדל דוד. הסיור מוביל משער יפו אל העיר העתיקה בדרכו לרובע היהודי.  ברובע, נלמד אודות אמירת הסליחות ותפילות הימים הנוראים ולא נקפח את ההיסטוריה המרשימה של המקום.

בשיאו מגיע הסיור אל אחת מהתצפיות המרהיבות על הר הבית והכותל המערבי, והמשתתפים בו נהנים מהאווירה המחשמלת ומכינים עצמם למפגש עם הכותל, שריד בית המקדש.
מהתצפית המרשימה ממשיך הסיור ומסיים ברחבת הכותל המערבי והמשתתפים לוקחים חלק באווירה הקדושה הייחודית שבמקום בימים אלו.

unnamed (3)

תגובות

להשאיר תגובה