תיאטרון הקרון מציג: פסטיבל הבובות ירושלים 2018 פסטיבל הבובות ירושלים יתקיים זו השנה ה -27, עם מיטב ההצגות מהארץ ומחו"ל ואירועי חוצות יוצאי דופן. במסגרת הפסטיבל נבחרו להציג 29 הפקות ישראליות ו-6 הפקות בינלאומיות מצרפת, פולין וגרמניה של תיאטרון בובות עכשווי ואיכותי, לילדים ולמבוגרים.
שלל ההצגות יציתו את הדמיון, כשהן עושות שימוש מפתיע בחפצים יום-יומיים: שקיות ניילון הופכות לרקדניות ב"מחול השקיות", שעווה שהופכת לדמויות קטנות בהצגה 
WAX"" ובהצגה "הגשם של סבא אהרון" קרטון יהפוך לפרות, ארנבים ועוד הפתעות.

בימי הפסטיבל יתקיימו אירועי חוצות ייחודים לכל המשפחה: מועדון הפיקניק – 20 אמנים ייערכו פינות פיקניק צבעוניות, פיקניק על קרחונים באנטרקטיקה, מסיבת תה עם הכובען המטורף ובקתות גמדים על עצים… בסיום הפסטיבל מסיבת בובות מרקידה לקהל הפסטיבל.

וגם, סיור מיוחד לילדים ב"מוזיאון" לחם ועוגיות תיאטרלי ומבדר, מצפה כוכבים שיטיס אותם לחלל ולמבוגרים הצגות, קברט ומוסיקה על כוס בירה צוננת.כל מוקדי הבילוי בפסטיבל במרחק הליכה זה מזה, ובמחיר שווה לכל כיס!פסטיבל הבובות ירושלים 2018: 12-16 באוגוסט;מתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בית שמואל, מתחם התחנה הראשונה וגן הפעמון. הסנדביץ הרעב 1 - צילום כפיר בולוטיןמנהל הפסטיבל: דני פישוף, מנהל אמנותי: שחר מרום

פסטיבל הבובות ירושלים 2018, בניהולו האמנותי של שחר מרום ובהפקת תיאטרון הקרון, יתקיים השנה בתאריכים 12-16 באוגוסט תחת ניהולו של דני פישוף. הפסטיבל מציע כמיטב המסורת, הצגות לילדים, לנוער ולמבוגרים והצגות לכל המשפחה. לצידן יתקיימו פעילויות צהריים חינמיות לילדים, מופעי קברט ומוסיקה למבוגרים ושני אירועי חוצות לכל המשפחה: מועדון הפיקניק ומסיבת בובות– בגן הפעמון. ההצגות והאירועים יתקיימו במספר מוקדים, קרובים זה לזה, ויאפשרו בילוי יומי שלם, במתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בית שמואל, מתחם התחנה הראשונה, וגן הפעמון.

השנה משתתף הפסטיבל באירועי עונת ישראל-צרפת ומארח להקות תיאטרון צרפתיות לילדים ולמבוגרים. באירוע הפתיחה, תוצג העבודה ASHES (אפר), של הקבוצה PLEXUS POLAIRE, המשלבת שחקנים, בובות ריאליסטיות והקרנה, ומציגה מותחן הנע בין בדיה למציאות. העבודה זכתה לשבחים רבים ומופיעה בפסטיבלים ברחבי העולם ותעלה בפסטיבל בבכורה ישראלית.
לקהל הילדים צפויות הצגות מהנות רבות, שיציתו את עולם הדמיון! אחת ההצגות הבולטות היא מחול השקיות של תיאטרון NON NOVA, מעגל מאווררים מפיח חיים בשקיות צבעוניות והן הופכות ללהקת רקדניות מהפנטת בחלל. גם ההצגה WAX )שעווה), של תיאטרון TJP שמיועדת לגיל הרך, ממחישה במופע חזותי מרהיב, כיצד חומר השעווה הפשוט משמש ככלי ליצירת עולם דמיוני שלם בידי השחקנית, כשהיא שופכת את השעווה על הבמה, הילדים מצטרפים למסע חקר מלא בשעשוע.

במסגרת הפסטיבל יעלו בבכורה שתי הצגות של תיאטרון הקרון: הסנדוויץ' הרעב, יצירתם המשותפת של שי פרסיל וג׳רמי רבון. הצגה מצחיקה על מפלצת מאוהבת, סנדוויץ' רעב ועל איש ואישה שחיו באושר ועושר עד עצם היום הזה. ההצגה העיר המזמרת, יצירתן המשותפת של הילה פלשקס וליאת שבתאי, היא הצגה ובה שתי השחקניות בונות עיר שלמה בגופן, הן הופכות לכבישים סואנים, לבניינים גבוהים, לפארק סודי ולתהלוכות עליזות תוך שילוב חפצים, תנועה, צלילים, רעשים ובובות.
העיר המזמרת - צילום כפיר בולוטין (2)(1)

כמו כן, יתקיימו מספר הצגות ילדים אינטראקטיביות. במצפה כוכבים צוות אסטרונאוטים יילמד אותם להטיס חללית, לנווט בחלל ולספור ארנבוני שמש במסע אל הלא-נודע, המשלב הקרנה ובובות. בהצגה מוזיאון הלחם בהפקת תיאטרון החנות בשיתוף   Cie CréatureSמצרפת, הילדים יצטרפו לסיור במוזאון מיוחד, מבדר ופנטסטי, על עוגיות קדומות ושאריות לחם פרה-היסטוריות בליווי מדריכות (שחקניות) קומיות.

ילדים גדולים (מעל גיל 10) ייהנו השנה בפסטיבל מהצגת תיאטרון הצלליות בילי ילד הערפל, של תיאטרון Teater Figur Krakov מפולין, שמספרת את סיפורו של בילי, ילד עם כוחות מיוחדים, שמתמודד עם מות החתול שלו דרך מפגש עם רוחות רפאים. בהפקה המיוחדת של הפסטיבל על "פריז, אהבה וסוף טוב" – יצפו הילדים ב-PARIS  BONJOUR, עבודתו המבריקה של Jacques Templeraud, רב אמן בתחום תיאטרון חפצים, בשילוב עם העבודות של האמנים: אורנן ברייר, רונית קנו וגרשון וייסרפירר.

תגובות

להשאיר תגובה