הירושלמית: זעם- תנו לו לצאת!

צילום: ינון שרגא

מטען חבלה

השבוע האחרון היה שבוע קשה. אני מניחה שרובנו נסכים שמעשה בו מחבל, פרא-אדם, חודר לחדר של ילדה בת 13 (והלל יפה אריאל ז"ל היא ילדה!), בזמן שהיא ישנה ודוקר אותה מספר פעמים, הוא מעשה שפל ונאלח. אני כותבת "רובנו" כי תמיד יהיה את האחוז הקטן הזה שיכתוב שזה בגלל הכיבוש- כי אף פעם לא נמאס לנו לשמוע את התירוצים האלה. חברים, כיבוש או לא כיבוש: שנאה היא שנאה. יש מלחמה בין מוסלמים אדוקים חדורי מוטיבציה לרצוח לבין שאר העולם (בעיקר זה המערבי, אך לא רק). אם פיגוע יכול להתרחש ת בצרפת, בלגיה או טורקיה- ששם שיעור מוסלמים לא מבוטל- אזי אין לכיבוש תפקיד במלחמת הדמים הזו.

אחרי הפיגוע הזה ופיגוע הירי ליד עתניאל, בו נרצח הרב מיכאל מיכי מרק ז"ל לעיני ילדיו ואשתו, כתבתי בעמוד הפייסבוק שלי: "ברור לכם שהמצב הזה לא יגרום לנו ב- 2019 להצביע למען השלום-כי פרטנר זו חברת סלולר ושלום זה ההוא מהפלאפל.  אנחנו לא נלך שמאלה ובטוח שלא נלך עם הימין כיום.  ברור לכם שאנחנו נלך עם הימין היותר קיצוני. עם זה שמבין שזועבי בכנסת זה מטען חבלה בכנסת.  עם זה שמבין שבלי פשיטה כללית על השטחים וזיהוי מוקדי הטרור ומיגורם אי אפשר לחיות כאן.  עם זה שמבין שביטחון מעל הכל לצד חינוך לזהות יהודית-ישראלית-ציונית הם המפתח לישראל שאנחנו באמת רוצים".

ואני צועקת "די!". זה כבר כמעט שנה שירושלים במצור. כמעט שנה שאין כביש גישה אליה שבטוח. פוגעים בבטן הרכה של המדינה, גם בערים אחרות: פגיעה בבליינים. פגיעה בילדים. פגיעה בהורים מול ילדיהם.
אזרחים מכל הסקאלה האנושית נפגעים. עסקים נסגרים. חופש הביטוי הפך להיות מזכותו של האדם למסוכן לאדם באשר הוא.

ואנחנו נותנים לזה יד. אנחנו לא פועלים נכון, וזה מטריף את הדעת. איך, לעזאזל, התרנו לתומכי (ואני מניחה שמביניהם נכחו גם כמה פעילי) דעא"ש להניף קריאות אלימות ודגלים מעל הר הבית במדינת ישראל? האם אנחנו שפויים? האם החום והלחות שיבשו את דעתם של מנהיגינו? איך ייתכן שאנחנו מתירים לחנין זועבי ודומיה להישאר חברי כנסת? הרי במפלגת הלייבור הבריטית הדיחו בזה אחר זה את מי שיצאו בקריאות גזעניות נגד יהודים ונגד ישראל, אז למה זה לא קורה כאן למי שקוראת מעל מעוז  הדמוקרטיה הישראלית לחיילנו "רוצחים"? למי שמסיתה לאלימות ונוטלת חלק בפעילויות אלימות נגד ישראל?

ראו זאת כנקודה למחשבה. לו רק היה לי הפתרון.

מטען שלילי

את החלק הזה הייתי חייבת להוסיף ולשתף אתכם בו. דמי סער בשבת האחרונה כשמבקר אוכל אלמוני (ופחדן, יש לומר) בשם "ביצה עלומה" החליט לתת ביקורת עתירת שומן ומחמאות למסעדה איטלקית ירושלמית. בביקורתו לא חסך מר "ביצה" במילים טובות על המסעדה לצד הורדת, עד כדי ביטולה המוחלט, של העיר ירושלים על מאפייניה ותושביה.

בביקורתו כתב:  "ירושלים היא המקום הכי מדכא בישראל ואחד מהמקומות המדכאים ביותר בעולם. זו עיר שמתנגדת באופן עקרוני לנורמליות וכיף חיים. יש אנשים שאוהבים את זה, שיהיה להם לבריאות. כל אחד והסטיות שלו… אינתיפאדת הסכינים הפכה את ירושלים לזירת קרב, וזה לא שקודם היא הייתה לונה פארק. אתה צריך להיות או מטומטם או אופטימיסט מושבע או נתון בהזיות כדי לחשוב שמשהו טוב יכול לצאת מהעיר הזאת.…אם ירושלים לא תיחרב בשנים הקרובות באיזו מלחמת דת שיכריזו מטורפים, בכוונתי לחזור…".

אז אדון "ביצה סרוחה", אל תחזור לירושלים, ואל תעשה טובות. ירושלים היא עיר מדהימה וקסומה עם שפע קולינרי ותרבותי להציע, שלא נתון למסעדה אחת (תהא טובה ככל שתהא). האנשים בה הם אכן אופטימיים- חסרי-תקנה כי הם פטריוטים ואוהבי המולדת, והם בטח לא פחדנים שאוהבים לזלזל באחרים רק כדי שהביקורת שהם העניקו תהיה "בועטת" ו"מגניבה". ואתה, ידידי, לא זה ולא זה.

13578766_10154260574489280_1163584825_n

תגובות

להשאיר תגובה