צילום: ינון שרגא

אם לא דיברתם, שמעתם או דיסקסתם על ביבי והחקירות בשבוע האחרון, אתם כנראה ממש לא בעניינים. איך אפשר שלא? שוטפים לנו את המוח 24/7 בכל כלי תקשורת אפשרי. העיתונאים בוכים- חלק כי גילו מי הבוס שלהם, חלק כי מזלזלים בהם, חלק כי הם יודעים שהמנטרה הזו "אין כלום-כי לא היה כלום" יכולה לנשוך אותם בישבן, אז הם כרגע מסתובבים סביב הזנב ומנסים להימנע מכך.

לפני שאני יוצאת בהצהרות אם אני מאמינה לביבי או לא, חשוב לי להבהיר שהסיטואציה שנקלענו אליה- כלל אזרחי ישראל- מתחילה להיות מבישה מאד למוסד העיתונות הקיים. אך ביום שישי האחרון, החל מהשעה 7:30, החלו בערוץ 2 לחזור על אותם תמלולי שיחה בין ביבי למוזס כל רבע שעה. הם כנראה חשבו שיש לנו זיכרון של חולה אלצהיימר מתקדם ושלא נשים לב שאלו אותם תמלולי שיחה בדיוק, אז הם שידרו שוב ושוב, עד שזה ייטמע.

וזה נטמע? ברור שזה נטמע. לא מכירה אחד, יהיה זה שונא ישראל מובהק או אוהד ביבי מושבע, שלא אמר לעצמו אתמול: "איזה חמור זה, איך נצא מהעניין הזה?". אז קודם כל, חבריי, חמור זה לא. בבקשה אל תתנו לדיווח בקול דרמטי להכניס אתכם לפאניקה. אם ביבי מנסה להעביר חוק, ולשם כך אומר שהוא יקים ועדה מיוחדת- זה חוקי לגמרי. למי שלא מבין בענייני כנסת- כל נבחר ציבור יכול לבקש לקיים דיון בנושא הצעת חוק שהוא מגיש, בכל וועדה שעומדת לרשותו, ואם אין וועדה בעניינו, הוא רשאי לבקש להקים אותה מוועדת הכנסת וליצור ועדות משנה.

"אבל מורן, זה לא נראה לך כבר יותר מדיי עסקני? חוצמזה שמתנהלות נגד ראש הממשלה כל כך הרבה חקירות, די, כמה אפשר? שיתפטר כבר וזהו". נכון, הוא חייב להתפטר- אם כל מה שיימצא נגדו באמת יהיה חמור ונורא כל כך. אמה מה? זה לא חמור ונורא כל כך. עד כה, כל טענה, כל תיק, כל חקירה שיצאה כנגד ראש הממשלה נסגרה כי לא נמצא שם כלום (ולא, אני לא אחזור על המנטרה הקבועה).

בדבר אחד כולם צודקים- אי אפשר להתנהל כראש ממשלה כשיש נגדך כל כך הרבה חקירות. אבל תסבירו לי אתם- האם זה נראה לכם צודק הדרך שבה הדברים מתנהלים? האם הגיוני באמת שעיתונאי חוקר יעלה שאלה או סברה בצורה שלא משתמעת לשני פנים- ומן הסתם זה הדבר הראשון שאליו כולם נחשפים ואותו כולם רואים בתקשורת? והאם זה נשמע לכם הגיוני שראש ממשלה בישראל לא יכול לנהל חקירה בדלתיים סגורות מבלי ששוטרים חוקרים ידליפו את המידע? איזו דמוקרטיה אנחנו אם כל הרשויות בישראל מבקשות להפיל ראש ממשלה בדרכים לא דמוקרטיות?

אם תתנו לו לעבוד ולא תטרידו אותו בכל שני וחמישי בחקירה אחרת, אולי הוא גם יצליח להפתיע אתכם. אני מבינה בתקשורת, שמעתי כל מה שהיה והודלף- ואין כלום. גם אם קיבל מתנות וגם אם הבטיח הבטחות הרי שבפועל לא נעשה עם זה כלום. מילצ'ן לא שר החוץ וידיעות אחרונות עדיין "העיתון של המדינה". עשרות מתנות מגיעות לכל נבחר ציבור בכל יום. יש מי שיגיד "לא" ואתם תמחאו לו כפיים על יושרתו, ויש מי שיגיד "כן" וזה יעלה את זעמכם כי שכרם גם ככה גבוה מכדי שייהנו משמפניה יקרה או סיגר קובני טוב. ביבי יכול לקום ולומר "טעיתי" ואני אסלח לו על יושרתו הזו, אבל זה לא אומר שהקמים להפילו פועלים ביושרה ובצדק. כרשות הרביעית במדינת ישראל הם אפילו איכזבו אותי.

16117543_10154861944469280_854815981_n

3 הערות

להשאיר תגובה