העיתונאית, מחזאית, מפיקה והבמאית אלן סנורטלנד מגיעה לסינמטק ירושלים כאורחת עמותת אל הלב, לכבוד הקרנה בכורה עולמית לסרטה הדוקומנטרי "Beauty Bites Beast" שנוצר על פי ספרה המצליח. כל ההכנסות הן תרומה לעמותה שהוקמה במטרה להעצים נערות ונשים המעוניינות לעסוק באומנויות לחימה ולהגן על עצמן

הקרנת הסרט תתקיים ביום שני, 28/3/16 בשעה 20:00 בסינמטק ירושלים, ומיד לאחריה יתקיים דיון עם היוצרת. קבלת פנים החל משעה 19:00. ניתן לרכוש כרטיס ב- 50, 100 או 180 שקלים דרך אתר העמותה או בקופות הסינמטק.

Beauty Bites Beast" הוא סרט הקורא להתעוררות חברתית, מוסרית וערכית של "היפהפייה" מתרדמתה הארוכה בתרבות ובחברה, ליקיצתה של הלוחמת המצויה בכל אישה- זו שמגנה על עצמה, שמסוגלת להשיב מלחמה מילולית,  אידיאולוגית, ואם צריך – גם פיזית. הסרט מספק נקודת מבט חדשה על האופן בו המשפחה, הדת, ההיסטוריה, החדשות ותחום הבידור גרמו וגורמים לנשים לחשוב שהן חסרות אונים.

אלן סנורטלנד היא סופרת, מחזאית, עיתונאית, מפיקה ובימאית, מרצה לתקשורת באוניברסיטת קליפורניה ומדריכת הגנה עצמית לנשים, נערות וילדים בגישת ההגנה העצמית המעצימה. אלן תגיע להקרנת הסרט במיוחד מלוס אנג'לס והיא תהיה אורחת עמותת "אל הלב" שגם יזמה את תרגום הספר שעל בסיסו נוצר הסרט והוא יוצא בימים אלה לאור, לראשונה בשפה  העברית. בצד הקרנת הבכורה של הסרט בסינמטק ירושלים סנורטלנד תשתתף בסדרת מפגשים של עמותת "אל הלב".

 

"היפהפייה מתעוררת" יוצא בימים אלה במהדורה ראשונה שהיא למעשה תרגום ערוך ומעובד של ספרה, שיצא לפני 15 שנים,  לצד מקטעי מקור שנכתבו על ידי כותבות וכותב מקומיים שמבטאים קולות בעשייה הפמיניסטית בארץ, הן באקדמיה והן בתרבות ובתקשורת וביניהם: נגה כהן (בעלת הבלוג "ידועות בציבור"), ד"ר ירון שוורץ (חוקר מגדר ויועץ פדגוגי של עמותת אל הלב), רבקה תובל-משיח מהחוג לפסיכולוגיה בבר אילן, חמוטל גורי מנכ"לית קרן "דפנה", הרבָּה חביבה נר-דוד, אילנה סטוקמן (חוקרת ידועה בתחום פמיניזם ויהדות) ועוד.

השתתפותה של סנורטלנד, בקורס "אימפקט" בלוס אנג'לס, הניעה אותה לכתיבת הספר ושימשה עבורה מקור השראה לבחינה עמוקה של הסוגיות המופיעות בו. בהמשך, היא יצרה את הסרט בעבודה רבת שנים, מתוך אמונה בזכותן של נשים להגן על עצמן מפני הטרדות ותקיפות, ורצון לסקור ולפרק את המיתוסים וההבניות החברתיות, התרבותיות וההיסטוריות שמנעו ומונעים זאת מהן. עמותת "אל הלב" היא הנציגה הישראלית של התנועה העולמית להגנה עצמית מעצימה.

לדבריה, "הספר איננו ספר הדרכה , הוא אינו כולל טכניקות וטיפים להגנה עצמית מפני תקיפה, אלא קורא להתעוררות – חברתית, מוסרית, ערכית של "היפהפייה" מתרדמתה הארוכה בתרבות ובחברה, ליקיצתה של הלוחמת המצויה בכל אישה. לא התעוררות  של חיה אלימה ותוקפנית, אלא לזו שמגנה על עצמה, שמסוגלת להשיב מלחמה – מילולית, שכלית, אידיאולוגית, ואם צריך – גם פיזית. זוהי קריאה לנשים ולגברים גם יחד, להכיר בזכותן של נשים להגנה על המרחב האישי שלהן", הוסיפה סנורטלנד.

עמותת "אל הלב" הוקמה ב-2003 במטרה להעצים נערות ונשים המעוניינות לעסוק באומנויות לחימה ולהסיר את שלל החסמים העומדים בפניהן, מתוך כוונה לתרום ליצירת אקלים חברתי של שוויון הזדמנויות. לצרוך כך בנתה העמותה מערך ארצי של הכשרה, הדרכה, פיתוח תכניות, חינוך והסברה בתחום צמצום ומניעת אלימות פיזית, מינית, רגשית וכלכלית המופנית כלפי ילדים, בני נוער, נשים, אנשים עם מוגבלויות וקשישים. כיום פועלת העמותה בקרב במסגרת מאות ארגונים, רשויות מוניציפאליות, חברות עסקיות, עמותות ומוסדות חינוך במטרה ליצירת חברה המכבדת את זכותו של כל אדם לחיים, לחירות ולביטחון אישי.

 

תגובות

להשאיר תגובה