בית מיוחד של תרומה וחסד

'הבית של אביה' זה לא רק סרט ישראלי ידוע אלא כרגע בעיקר פרויקט חסד מחמם לב שהוקם לאחרונה ברחוב שטנר בירושלים. המקום שהוקם לזכר הירושלמי אביה יהושוע ז"ל הינו מיזם חברתי קהילתי פורץ דרך –  לראשונה נערים עם צרכים מיוחדים מפעילים בו חנות לבגדים יד שניה.  מקום שמעודד תעסוקה לכולם

הבית של אביה שנפתח ברחוב שטנר 2 שבירושלים, הוא מקום שנותן תקווה שכן גם נערים בעלי צרכים מיוחדים מועסקים בו וזוכים לכבוד, תעסוקה ותחושת ערך. לאחרונה נערך שם טקס קביעת מזוזה והרמת כוסית שבו  השתתפו נציגי הציונות הדתית בעיריית ירושלים ובכירים נוספים.

הבית הוקם לזכרו של אביה יהושע ז"ל גולדברג בנם של רונית וישראל גולדברג והוא מוגדר כמיזם חברתי קהילתי פורץ דרך, בו תפעל חנות יד שנייה המנוהלת ע"י נערים עם  צרכים מיוחדים וגם על ידי מתנדבים.

סיפר, "לאחר שאביה נהרג שאלתי את הרה"ג מרדכי אליהו איך הכי ראוי להנציח את שמו והתשובה שלו הייתה ע"י חסד ותורה", אמר ישראל גולדברג בעל משרד הפרסום 'פרסומי ישראל' ואביו של אביה ז"ל " בעזרת השם אנו זוכים לסייע למוסדו של תורה וחסד כמו המקום הנפלא הזה. כל מי שמגיע לכאן בין אם הוא מתנדב או קונה שותף לחסד הזה. כאן לא ברור מיהו הנותן ומי המקבל – זו הייחודיות כאן".

מלאכי בעדני, מנכ"ל עמותת קשת שהשתתפה בהקמת המקום אמר כי הוחלט לקרוא כך למקום כדי שהוא יורגש כמו בית. "אנחנו רוצים שכל מי שיבוא לפה ירגיש בנוח ממש כמו בבית, וזה יהיה לכבודו של אביה שהיה כל כולו בחור של חסד".

במסגרת המיזם נאספות תרומות של ביגוד ואביזרי אופנה מגוונים אותם קולטים בני נוער עם צרכים מיוחדים, ובעזרת מתנדבים הם מתנהגים ממש כמו מוכרים מן השורה: מסדרים, מקפלים ומוכרים את הבגדים במחיר סמלי של שקלים בודדים.

בקביעת המזוזות כובדו רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן ורב העיר צפת הרב שמואל אליהו. הרב אריה שטרן אמר בהתרגשות כי  "ההרגשה שלי כשאני מגיע למקום כזה היא של 'עולם חסד יבנה', הייחודיות במקום הזה היא מעגל מופלא של גמילות חסדים הבא מכל הצדדים".
הרב שמואל אליהו אמר "המיזם הזה הוא דבר חי, צומח. רואים את זה כי יש במקום שמחה, השפעה, הקרנה וברכה. אבא שלי היה אומר על מקום כזה את הפסוק 'זרעו לכם לצדקה, קצרו לפי חסד' – אתם זורעים. בבגדים האלה יש תכונה של חיות. אתה שם בגד וממנו צומחת חנות שלמה. אני רוצה לברך אתכם בברכה שאבא היה מברך, שכל הדברים שאתם עושים יהיו בהם חיות וצמיחה".

תגובות

להשאיר תגובה