תכירו את "אינטרקליק", החברה המובילה בצפון לבניית אתרים שמוביל רונן ישר והפכה עם השנים לחלוצה בתחומה ובעיקר מוצלחת. ויש גם טיפים להצלחה

לפני ארבע עשרה שנים רונן ישר הבעלים של חברת הפרסום 'אינטרקליק', אז בחור בן 31 שעובר בתחום הביטוח והפיננסים. מועמד לעבודה שהוזמן לראיון לטובת אחזקת נושא המחשוב בעסק כלשהוא "תוך כדי השיחה עם הבחור" מספר לי רונן ישר "הוא מספר לי על האינטרנט ועל דבר כזה שנקרא 'אתרים' ושזה הולך להיות הדבר הבא". אלו היו ימי ראשית צמיחת הרשת העולמית והכול היה ראשוני אבל רונן ישר זיהה שם משהו שלא רבים ראו "הייתה לי אינטואיציה לגביי זה וראיתי פה הזדמנות עסקית". רונן ישר לא רק ראה את הפוטנציאל הגלום במה שיהפוך כעבור כמה שנים לאחד ממנועי השיווק והפרסום הגדולים ביותר שקיימים. הוא פשט שרוולים הקים את חברת 'אינטרקליק' והחל לפעול "התחלתי לעסוק בבניית אתרים ללקוחות עסקיים בימים בהם לא הייתה בכלל מודעות ורובם כלל לא היו מחוברים לרשת". רונן ישר החל לעבוד עם הפורטל הגדול ביותר באותם ימים – אתר 'וואלה". "הגעתי עם האתר להסכם בו אני אתווך בינם לבין לקוחות כך יצא שקניתי מהם שטחי פרסום ומכרתי אותם ללקוחות". רונן ישר מספר לי שלא תמיד הוא הבין בדיוק מה הוא עושה אבל משהו בתוכו אמר לו המשך "זה משהו שתמיד מלווה אותי בעסקים שלי – אותה תחושה אינטואיטיבית שזה הכיוון".

תוך מספר שנים מועטות רונן ישר והחברה שהקים 'אינטרקליק' הפכו לחלוצי תחום הפרסום במדיה הדיגיטלית בארץ כשהם משתפים פעולה עם אתרים כדוגמת:  'נטקס', 'נענע' 'תפוז' ובהמשך עם 'ספורט חמש'. ואז קרתה מהפכת 'גוגל' "בערך בשנת 2008 מנוע החיפוש 'גוגל' החל לתפוס גובה והפך להיות שחקן מרכזי וטרף את כל הקלפים". גם כאן במקום שאחרים מזהים קושי זיהה רונן ישר הזדמנות "לפני מהפכת הדיגיטל היו מפיצים את אותם חוברות אינדקס לבעלי מקצוע והסיסמא שלהם הייתה 'אם אתה לא שם אתה לא קיים' וזה בדיוק מה שהסברתי לאנשים על גוגל".  רונן ישר החל לרתום את 'גוגל' לטובת לקוחותיו ב'אינטרקליק': "התחלתי לנהל קמפיינים כשאני מוכר פרסום וקופירייטינג לעסקים". בהמשך כמובן נכנס לתמונה אתר סרטוני הוידאו המוכר בעולם YouTube  ולאחריו הגיעה מהפכת עולם הרשתות החברתיות. גם פה מוכיח רונן ישר שמהפכות רק יכולות לעשות לו טוב והוא כמובן רוכב על הגל "הייתי מהראשונים שזיהו את הפוטנציאל של 'פייסבוק' ועוד בראשית דרכו כשאנשים ספקנים הרימו גבה לי הייתה לי מחלקה שניהלה 2000 לקוחות בפייסבוק העסקי".

וכל השינויים הללו, לא מרתיעים אותך ?

"זה לא מפחיד אותי" הוא מספר לי ומביט בחלון הפתוח במשרדו המרווח במערב ראשון שם ממוקמת 'אינטרקליק': "להיפך" הוא אומר "זה מחזק אותי וזה מה שאני מסביר ללקוחות שכל מדיה כזאת זה עוד חשיפה, זה עוד פרסום". בתחילת דרכו בעולם המדיה הדיגיטלית מספר רונן ישר שזה היה לירות לכל הכיוונים כי הנוכחות הייתה חשובה כמו המודל שהיה בטלוויזיה ובעיתונות המודפסת. ואילו היום הכול מפולח ומדיד "בתחילת הדרך" נזכר רונן ישר: "הפרסום היה כללי ופחות ממוקד ואילו היום זה כבר עסק אחר לחלוטין, כשהכול הופך להיות מדויק וממוקד יותר. כך שהדברים נעשים לפי מילות חיפוש, קהלי יעד, מיקום ויוצרים פלחי שוק, מה שנותן ללקוח כלים יעילים למדידת אפקטיביות של פרסום זאת במטרה לקבל את התוצאות הטובות ביותר".

 

IMG_9029

עוד מהפכה שאנחנו עדים לה בשנים האחרונות ואליה נכנס ביתר שאת ישר היא החדירה של 'הסמארטפונים' – אותם טלפונים ניידים מתקדמים שהפכו את הרשת נגישה בכל מקום ובכל זמן "הטלפונים החכמים הפכה את האינטרנט נגישה לכל אחד בכל מקום ובכל זמן". זה כמובן הצריך שינויים של האתרים הישנים "אנחנו בונים מחדש את האתרים והופכים אותם רספונסיבים (מותאמים לניידים)". ישר מספק נתון מדהים לפיו עולה כי עד לפני שלוש – ארבע שנים % 90 מהגלישה ברשת הייתה דרך מחשבים נייחים ואילו כיום הנתונים כמעט והתהפכו כאשר 70% מהגולשים עושים זאת דרך הטלפונים החכמים "אני צופה שתוך שנים ספורות 75% מנתח הפרסום העסקי של לקוחות יהיה דרך המדיה הדיגיטלית". ישר ממשיך לראות את הנולד ומסביר איך המהפכה הדיגיטלית הולכת לעזור לכל בית עסק קטן ובינוני "אין ספק שבעבר ללקוחות קטנים ובינונים היה קשה לגייס תקציב פרסום ואילו כיום ישנה דמוקרטיזציה והפרטה של עולם הפרסום כך שכמעט כל לקוח בתקציב סביר יכול להגיע לנתח השוק שלו. פעם לאדם שנתקע לו המפתח בדלת הוא היה הולך לדפי זהב ומשאיר הודעה והכל היה לוקח הרבה מאוד זמן וההיצע לו היה רב. כיום אתה נתקע עם המפתח בדלת דרך הטלפון אתה מחפש מנעולן בעיר מגורייך ותוך שעה הוא אצלך". אז למה בכל זאת שאותו עסק של משקפיים בקרית מלאכי יפנה אלייך ? "כי אם אותו אופטומטריסט או מנעולן לא יופיע בחיפושים אז המתחרה שלו יקח את העבודה כי הוא דאג להופיע בחיפוש של 'גוגל' וב'דפי זהב' ברשת ויש לו דף עסקי בפייסבוק וערוץ יו טיוב. אני אורז לו את הדברים הללו בחבילה כוללת ואני גם ממקד אותו לפי קהל יעד, לפי אזורים בהם הוא רוצה לעבוד ובאילו שעות. יותר מזה" הוא אומר "היום כבר לא צריך מקום כדי לנהל עסק, צריך פשוט להופיע במקומות הנכונים ברשת ולשבת בבית קפה להתחבר ל WIFI ולנהל את הכול משם עוד מעט יהיה WIFI  עולמי – תוכל להתחבר לרשת בלב מדבר סהרה".

ישר מוליך אותי ברחבי המשרד שלו עמוס מכתבי התודה ושלטי חברות המותג איתם הוא עובד. במרכז הבקרה הטלפוני יושבים גברים ונשים מול המחשבים והטלפונים ומציעים חבילות פרסום אטרקטיביות ללקוחות "יש לך באנר וחבילת סטטוסים מדליקה" נשמעת אחת מאותם אנשי השיווק כשהיא מדברת עם לקוח "כשהתחלנו" נזכר ישר "הייתי עם מזכירה ועוד פקידה ואילו היום צמחנו ל 70 עובדים שמחולקים למחלקות שיווק, גרפיקה, קריאטיב, פייסבוק וגוגל איתם אנחנו משרתים אלפי לקוחות להם אנחנו תופרים חליפת מדיה דיגיטלית".  לסכום מסביר לי ישר "שכיום אין בעיה לשכנע לקוחות ואילו המחסום העיקרי שאני רואה הוא בעיקרו פסיכולוגי – להבין שהעולם השתנה מולנו בשנים האחרונות".

 

IMG_9016

2 הערות

להשאיר תגובה