מוסך שהוא כמו בית

שירות עוטף, נגישות, שיא המקצוענות וכלל הפתרונות למכונאות רכב תחת קורת גג משפחתית אחת. בעזרת כל אלו, לא פלא שמוסך האחים קמחי כל כך מצליח

האחים קמחי

מוסך האחים קמחי מתמחה בטיפול במנועי דיזל ומעניק שירותים למשאיות חלוקה של חברות מהגדולות במשק. מאז נוסד המוסך, ועד שנות ה-90 הוא נתן שירות למותגי פורד ליילנד ופורד קרגו. כיום הוא מטפל במשאיות של יבואני מותגים כמו איסוזו, דאף, איווקו וכמובן ממשיך לתת שירות לכל החברות המובילות במשק, ביניהן תנובה, קוקה קולה, רשות הדואר, בזק, טמפו, שסטוביץ ונביעות.

המוסך מעניק ללקוח מעטפת שירות נרחבת, בתחומי מכונאות, מיזוג, חשמל, פחחות, וקיימת בו גם מחלקת דיאגנוסטיקה. זאת בניגוד למוסכים אחרים שאצלם אין שירותים נוספים, כדוגמת מחלקת מיזוג אוויר לרכב, מה שמאלץ אותו לקבל שירות זה דרך קבלני חוץ. "אנחנו נותנים תחת קורת גג אחת את כל המכלול שהלקוח זקוק לו, כך שהוא לא צריך להיטלטל ממקום למקום", אומר המנכ"ל שבתאי קמחי.

מאוד נעים להכנס למוסך, שלא כמו מוסכים מאובקים אחרים כל שטחו של המוסך שטוח ונגיש, והלקוחות מוזמנים לשוחח עם הפקידות וההנהלה כשהם יושבים בנוחות מולם. "אצלנו אין היררכיה, לא יקרה מצב שלקוח לא ירגיש בנוח להיכנס לחדרו של המנהל כי יש פקידה שתעצור אותו בדרך", מדגיש קמחי, "ללקוחות נעים להגיע לכאן, הם נכנסים לחדרי באופן חופשי, יושבים ומדברים איתי בהנאה ומרגישים שמתייחסים אליהם בכבוד ובחמימות. הלקוחות נכנסים באופן חופשי לחדר שלי, מרגישים בנוח, כמו חלק מהמשפחה וזה אחד היתרונות שלנו על פני מוסכים אחרים של יבואנים".

מאחורי ההצלחה, הוותק והמקצוענות המזוהים עם המוסך, עומד סיפור משפחתי נוגע של אכפתיות, אומץ ונחישות. שלושת האחים שמואל, יוסק'ה ויום טוב לבית קמחי עלו ב-1948 מתורכיה, התיישבו בבנימינה ולאחר מכן במעברה בזכרון יעקב. על מנת לסייע בפרנסת המשפחה, הם נאלצו לצאת לעבודה בגיל מאוד צעיר, והחלו לעבוד כמכונאים במוסך מעיין צבי. ב-1964 הקימו במשותף את מוסך האחים קמחי בחיפה, כשהם דואגים לשמור לאורך עשרות השנים על ערכים של שירות מהיר, יחס אישי ואמינות.

אמינות ושירות. מוסך האחים קמחי
אמינות ושירות. מוסך האחים קמחי

כעבור שנתיים עבר המוסך לאזור הצ'ק פוסט בחיפה , שם הוא נמצא עד היום. בשנת 2000 הועבר העסק לבעלות בני הדור השני למשפחה, חמישה אחים ובני דודים המנהלים את המוסך באחידות ובשיתוף מלא, לכל אחד מהם הגדרת תפקיד ברורה מה שמהווה יתרון מובהק עבור הלקוחות היודעים למי לפנות בכל עניין.

בסך הכול עובדים כיום במוסך 22 עובדים, חלקם ותיקים ביותר, הנמצאים בו כבר עשרות שנים. "העובדה שאין כאן תחלופה גבוהה של עובדים", אומר קמחי, "מעידה על איכות המקום והיחס לעובדיו. הלקוח יודע שיש לו את אותה הכתובת לאורך שנים. עם זאת, כולנו נרתמים למשימה, המנהלים תמיד יצאו לעזור לעובדים האחרים ולא יהססו לעבוד פיזית. אני מסוגל ביום שיש לחץ לצאת החוצה ולעבוד בעצמי, דבר שמנהל מוסך בחברה מאוד גדולה לא יעשה".

ויש את האב, שמואל. מייסד המוסך שעד היום עובד בו. שמואל קם כל בוקר בחמש, עולה לשוק לקנות פירות טריים, שיהיו ללקוחות בקבלה. האווירה המשפחתית שבמוסך קמחי משפיעה לטובה על העובדים כמו גם על הלקוחות שתמיד מרגישים בו כאילו הגיעו הביתה. לעומת מוסכים אחרים, במוסך קמחי אין כל הפרדה בין הלקוח לצוות העובדים.

קמחי מאמין, שמבחינת רמת המחירים, אין הבדל בין המוסכים השונים באזור, כשמה שעושה את השוני בין מוסך למוסך הם השירות, היחס ותחושת האמינות המועברים ללקוחות. "כולנו קונים מהיבואנים את חלקי החילוף הנדרשים לטיפול. אני גם לא מאמין בלצאת ולנסות למשוך לקוחות ממוסך אחר, פרנסה יש לכולם ואין צורך להילחם אחד בשני.

אני מאמין שמה שקובע בסופו של דבר זה השירות והיחס ללקוח. אנחנו נותנים שירות איכותי, וכשלקוח מרוצה, הוא מהר מאוד מביא אחריו לקוח נוסף".

לפני כשנה עבד מג'דוב, אחד העובדים הוותיקים של מוסך קמחי, ייצג את חברת איסוזו ישראל בתחרות העולמית של איסוזו שהתקיימה ביפן, אחרי שגבר על עשרות נציגים של מוסכים אחרים בישראל.

המוסך פעיל בימים ראשון עד חמישי מהשעה 07:30-16:00, וביום שישי מהשעה 07:30-13:00. לרשות הלקוחות ניתנים גם שירותי דרך במשך 24 שעות ביממה.

2 הערות

להשאיר תגובה