עו״ד גיא אופיר המתמחה בדיני משפחה וירושה ,פועל ע״פ פסיקה חדשנית מהעת האחרונה הקובעת כי ,הורים אשר חולקים משמורת משותפת על ילדיהם הקטינים יישאו במזונותיהם באופן שוויוני.

ע״פ רוב המקרים ולפי הדין הנוהג בישראל עד כה, האחריות על מזונות הילדים חלה באופן מוחלט על האב, שכן ע״פ הפסיקה מוטלת על האב האחריות הבלעדית לסיפוק הצרכים ההכרחיים בגילאים 6-15, מה שמוביל לנטל כלכלי כבד ומביא את רוב האבות במקרים מסוג זה של משמורת משותפת למצב כלכלי קשה שמלווה בחיסרון כיס וחוסר יכולת להתמודד עם מצבם הנוכחי, מה שמביא להרעת מצבם של האב והילדים המשותפים.

לפיכך, פסק ביהמ"ש העליון פה אחד כי בגילאי 15-6 חבים שני ההורים באופן שווה במזונות ילדיהם, תוך שהחלוקה ביניהם תקבע על פי יכולותיהם הכלכליות היחסיות מכלל המקורות העומדים לרשותם, לרבות שכר עבודה, בהתחשב בחלוקת המשמורת הפיזית בפועל, ובשים לב למכלול נסיבות המקרה.

לדבריו של עו״ד גיא אופיר : אכן מדובר בפסיקה חדשנית שנקבעה לאחרונה ע״י בית המשפט העליון בעקבות מקרה שדן בערעורם של שני אבות, אשר חויבו במזונות חודשיים לילדיהם, למרות שהילדים מצויים במשמורת משותפת וחולקים זמן שוויוני עם כל אחד מהוריהם, וחרף העובדה שאין פערי השתכרות משמעותיים בין ההורים

האם מדובר בפסיקה שנכנסה לתוקף במשרדך ?

״בוודאי, בימים אלה המשרד פועל ומגיש תביעות על ייסוד הפסיקה של בית המשפט העלין ורק כאשר מדובר במקרים מסוימים ומתאימים, המצדיקים את ביטול המזונות עבור האב וכפי שקבע בית המשפט במקרים בהם ההורים משתכרים באופן שווה והמשמורת הינה משותפת עבור ילדים מעל גיל 6 ,כמו כן לא ניתן להתעלם מן העובדה שקביעה זו טומנת בחובה אמירה חברתית חדשה תחת דגלו של עיקרון השיווין״

עו"ד אופיר, בעל ותק של 18 שנה בתחום המשפחה והירושה, עם הסמכתו כעורך דין בשנת 2000 ייסד את משרד עורכי הדין שבבעלותו, המשרד מעסיק עוד חמישה עורכי דין וצוות של מזכירות, לאחרונה, התרחב המשרד והעביר את משכנו מקרית מוצקין לקריית ביאליק.

כמומחה בתחום המשפחה והירושה הוא נחשב למרצה מבוקש בלשכת עורכי הדין מחוז חיפה, מוסדות אקדמיים ובמסגרות שונות נוספות, מתוקף מומחיותו וניסיונו העשיר בנושאים אלו, עו"ד אופיר גם משמש לעיתים קרובות כיועץ חיצוני בכל הקשור לתיקים מורכבים, בניית אסטרטגיה וניהול מהלכים משפטיים ,בנוסף הוא יו"ר ועדת בתי הדין הרבניים בלשכת עורכי הדין-מחוז חיפה וחבר הפורום דיני משפחה וירושה בלשכת עורכי הדין בישראל.

לדבריו, מכל תחומי המשפט בחר דווקא להתמקד בתחום המשפחה, כי הוא מרגיש שזו שליחות עבורו. "התמודדות במצב גירושין משול לאבל, כמו אובדן של אדם קרוב. אני רואה אחריות חשובה ושליחות בלמצוא את האנשים באחד השבילים הכי קשים בחייהם ולסייע להם לעבור את הצומת הזו, לאסוף אדם מפגישת יעוץ ראשונה עד סיום התהליך ואחרי, ולהעצים אותו תוך שמירה והקפדה כל הזמן על טובת ילדיו״.

"אנחנו מלווים את הלקוחות תוך רגישות רבה למצב הנפשי הקשה בו הם נמצאים ובניסיון להשיג עבורם את מלוא הזכויות", הוא אומר, "אני לא מחפש רק לנצח במשפט אלא שומר על ראייה כלל מערכתית ותחושת האחריות הזו והיכולת לתת ולהעצים אחרים במצבים שכאלה במיוחד כשמעורבים קטינים זה ערך מאוד חשוב בעיני״.

המשרד הראשי יושב ברחוב:  ירושלים -18 קריית ביאליק טל: 04-8706111

תגובות

להשאיר תגובה