אבי בן הרוש, הבעלים של אחת ממסעדות הדגל של ירושלים, הקבלייר, מספר לjerusalem times  למה החליט לסגור את פרויקט חייו

מאת: יעל גרינשפן

השבוע הודיעה המסעדה הירושלמית הוותיקה "קבלייר" על סגירתה בסוף השנה הנוכחית. המסעדה הצרפתית אשר פועלות כעשרים וחמש שנים, ולפני כחצי שנה החלה שיתוף פעולה עם השף יונתן רושפלד, תיסגר לדברי הבעלים בעקבות בעיות אישיות ואילוצים שונים.

לדברי אבי בן הרוש, הבעלים של "קבלייר" אשר הוקמה בשנת 1993, הבחירה לסגור נובעת מבחירה אישית ומתוך חוסר זמן לנהל את המסעדה, כאשר המצב הביטחוני היה לדבריו הקש ששבר את גב הגמל. "בעבר הלא רחוק השף הראשי היה אחי, דידי בן הרוש, שלצערי לא נמצא כעת בקו הבריאות ובחר לפרוש, כך שניהול המסעדה עבר אליי באופן בלעדי", מספר בן הרוש. "אני אדם לא צעיר ויש לי עוד עסקים רבים שרובם בתל אביב, וברור לי שניהול מסעדה צריך לעשות באהבה, או לא לעשות בכלל, ולצערי אני מרגיש שהגיע הזמן להיפרד". לדבריו, המצב הביטחוני אמנם לא הסיבה, אבל הוא עזר להטות את הכף. "עברנו מלחמות ונעבור גם את התקופה הזאת, ואם היינו רוצים הישאר זה לא מה שהיה סוגר אותנו, אבל תחושותיי האישיות והעייפות שלי יחד עם המצב הקשה של המסעדות בירושלים בימים אלה, החלטתי שזה הזמן לעשות את המעשה".

unnamed (3)

באוגוסט האחרון החלה "קבלייר" שיתף פעולה עם השף הידוע יונתן רושפלד בקונספט של ארוחות ערב משתנות. "יונתן ואני חברים כבר תקופה ארוכה מאוד ואין לי אלא מלים טובות לומר עליו", מוסיף בן הרוש. "כאשר התחלנו את שיתוף הפעולה בינינו קיוויתי שהוא יוכל לקחת את עצמו את רוב האחריות, ויונתן אכן עבד בחריצות, דאג לכל מה שהמסעדה הייתה צריכה, אפילו הלך בעצמו לשוק לבחור מצרכים", הוא אומר. "כשהתחלנו לעבוד יחד הרגשתי כאילו מסי עצמו הגיע לשחק בהפועל ירושלים. יחד עם זאת, ניהול מסעדה הוא עסק תובעני. יונתן עדיין מאמין בקונספט והוא ניסה לשכנע אותי להישאר, אבל ברור לי שסגירת המסעדה הוא הצעד הנכון מבחינה אישית".

unnamed (2)

 

כרגע עתיד המסעדה הוותיקה לא ידוע. "אני אדם לא צעיר ועשיתי דברים רבים בחיי, אבל כמובן שיש מימד אמוציונלי לסגירת המסעדה", אומר בן הרוש. "זו מסעדה נהדרת שגרפה מחמאות רבות לאורך קיומה, ישבו בה נשיאים וראשי ממשלות, ופרידות זה תמיד כואב, בעיקר כשמדובר במפעל חיים שכזה". כרגע ממתין בן הרוש להצעות רכישה. "מבחינתו הכל פתוח. נשמח למכור את המסעדה למי שירצה לשמור על שמה ומסורתה, אך כמובן שהרוכשים מוזמנים לעשות ככל העולה על רוחם".  

על אף סגירת המסעדה, בן הרוש לא פוסל שיתופי פעולה נוספים עם רושפלד בעתיד. "נהנינו מאוד לעבוד יחד ואני מאמין ברושפלד ברמה האישית, הוא שף מדהים בעיניי ואולי נזכה לעבוד שוב יחד בהמשך", הוא אומר. "בינתיים אנחנו מזמינים את הסועדים להתארח בקבלייר עד סגירה בסוף השנה, ולהיפרד ממנה כראוי."

תגובות

להשאיר תגובה