צילום: שלומית כרמלי

118 אמנים, 23 מופעים, למעלה מ-100 שעות של יצירה בימתית חיה בשבוע אחד! עם הפקות מקור, הופעות בכורה ומופעי מחווה בתחומי אמנויות הבמה השונים. 

הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית, הינו פסטיבל יחיד מסוגו בארץ המאגד את כל תחומי היצירה והתרבות היהודית על כל גווניה.
מגוון יוצרים בהשראת המורשת היהודית מישראל והתפוצות – איטליה, אתיופיה, תימן, ספרד, פרס, מרוקו ועיראק, מביאים לקדמת הבמה אמנות מסורתית וגם חדשה. כולם זה לצד זה בחגיגה של תרבות בתחומי המחול, הקולנוע, התיאטרון, וידאו-ארט ומוסיקה. הפסטיבל מביא לידי ביטוי תרבויות וזהויות שונות ומחבר בין ההיסטוריה היהודית ובין כאן ועכשיו, בין מזרח ומערב, בין ישן וחדש, בין מורשת יהודית ותרבות עכשווית. מפולקלור דרך ריקוד הפלמנקו אל תיאטרון רב תחומי ומוזיקה אתנית, ועממית.

השנה בפסטיבל:
מופעי מוזיקה ושירה: אהרן רזאל במופע עם מיטב שיריו, יענקל'ה רוטבליט מארח את החצר האחוריתערן צור ואייל שכטר במופע "אנא אלך" שרים מפיוטיו של רבי ישראל נג'ארה, מופע מוזיקלי בינלאומי של אחת הלהקות הידועות באיטליה  "RAIZ " מארח את להקת RADICANTO, מסיבת  VJ שוברת מוסכמות אל תוך הלילה בשיתוף עם הישיבה החילונית בירושלים.
הצגות תיאטרון: "שלוש מלכות ופילגש" הפקת מקור בבכורה ישראלית, המספרת על שלוש מלכות ופילגש אחת שהיו למלך דוד המקבלות משמעות ופרשנות בת זמננו. "הבנות של אבא" הצגה המספרת על מסעה המרגש של משפחה יהודית מעיראק לישראל (השחר תיאטרון רב תרבותי). ההצגה זוכת פרס פסטיבל תיאטרונטו 2016, "עדות מהזמן שאחרי" קול אישי מהיום שאחרי מלחמת יום כיפור של היוצרת סנאית בן-געש, תיאטרון נוצר עם המופע "אצל עליזה בחצר" מופע המבוסס על סיפורים ושירים מאת עליזה עליון ישראלי, ממייסדות קבוצת התיאטרון הירושלמי, על מפגש של נשים שנקבצות מכל קצוות העולם במדינת ישראל הצעירה.
מופעי מחול: הפקת מקור לפסטיבל של להקת הפלמנקו הישראלית COMPAS "דוד ובת שבע" המבוססת על הסיפור המקראי, פרשנות אישית אמנותית לאחת הפרשות המורכבות והמסעירות בתנ"ך, ומארחת את הרקדן הספרדי הבינלאומי  Miguel Angel"אי פעם" מופע מחול בליווי מוזיקה מסורתית המושפעת ממסורות – תימן, פרס ומרוקו.
וידאו ארטאריק פוטרמן ממחיש איך תיראה ירושלים בעתיד הלא רחוק.
עוד בפסטיבל: הקרנת הסרט הדוקומנטרי "חלום ירושלים", של מני אליאס, החושף את הסיפור המרתק והלא מסופר של עולי אתיופיה. מופע סטנד-אפ קברט "חוזרת בתשוקה" בבימויו של שמואל וילוז'ני המחזיר אותנו לבראשית ובודק את תולדות התשוקה. קבלת שבת פיוטי תימן עם פרויקט "יאמנסאלה", ערב "חריף" עם סופרים ומשוררים עם סיפורים פיקנטיים שעוד לא נשמעו בשיתוף עם הישיבה החילונית בירושלים – בינ"ה  מופע שירי ערש עתיקים "בוא אליי ילד אנוש", רב שיח בשיתוף החברה למתנ"סים והמחלקה למורשת יהודית בנושא "ירושלמים, 50 שנות איחוד?!" – ירושלים כתיאטרון בהשתתפות דמויות ירושלמיות שונות- ח"כ יהודה גליק, יהודה משי זהב – יו"ר זק"א, הרבה תמר אלעד אפלבויים ודר' אילן אזרחי.

אסנת גיספאן, מנכ"לית קבוצת התיאטרון הירושלמי בבית מזיא לתיאטרון: "אני מזמינה אתכם לחגוג אתנו ולגעת בתרבותנו העשירה. הפסטיבל ותכניו מציגים את התרבות היהודית על שלל גווניה ומסורותיה- זהו שילוב של עומק וחוויה. מיטב היוצרים מהארץ ומהעולם משתתפים בפסטיבל כדי להביא לכם חוויה מיוחדת וחד פעמית. ללא הבדלי גיל או מוצא, כולם מוזמנים לבוא ולקחת חלק ולהראות כי הדיאלוג אפשרי ולכל אחד יש מקום."

 לרכישת כרטיסים: בימות- 6226* 02-6237000 או באתר: goo.gl/U9BtF7,
לאתר הפסטיבל: 
tcj.org.il/page.php?id=214
מחירי כרטיסים: 30-100 ₪ 

הנחות לאזרחים ותיקים, סטודנטים, חיילים ומחזיקי כרטיס ירושלמי.
בית מזיא לתיאטרון, מסילת ישרים 18, ירושלים

1 תגובה

להשאיר תגובה