המכשף שהפך לכומר שהפך לרב

 בסיור סליחות ברובע היהודי פגשתי את הרב יהודה פרץ, בעברו מכשף וכומר שגילה את סודות האותיות של היהדות וכיום הוא עוסק בהרצאות וכתיבת קליגרפיה יהודית. מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי הרצל בן ארי (אבא של חנן) מסביר לנו שבביקור בשכיות החמדה של הרובע גם עושים כבוד לעבר ובעיקר מראים לאונסק"ו (ארגון התרבות של האו"ם) מי בעל הבית.

יש דמויות שאתה יודע שניתן לפגוש רק בירושלים. במיוחד בשעת ערב בין הסמטאות הציוריות של הרובע היהודי "לפני שהפכתי לכומר התעסקתי בכישוף" מפתיע אותי פעמיים הרב יהודה פרץ שעלה לפני כעשרים שנה לישראל ממקסיקו "אבל היום כשאני רואה את הדברים ממרחק הזמן אני רואה אני מצליח לחבר את העבר עם ההווה". פרץ שגדל בעיירה אליה היו מגיעים כל שנה מכשפים מכל האזור החל ללמוד כישוף ולאחר מכן נצרות ואף הפך לכומר אך גם זה לא סיפק אותו. הוא החל להתווכח עם יהודים מאמינים והבין שיש להם טענה שצריך לבדוק אותה "הבנתי שלעם ישראל ישנה מערכת מוחלטת שניתן להוכיח אותה ולא על ידי אדם". מכאן החל תהליך התרבות ליהדות וגיור ועלייה לישראל. לאחר שלמד כתיבה סת"ם הבין פתאום שהמילה 'אבראכדברא' שהיו משתמשים בה בסדנאות הכישוף יש לה משמעות בתוך העולם היהודי "המשפט מורכב מהמילים אברא באמצעות הדיבור. וזהו יסוד מכונן ביהדות הרעיון שעולם מורכב המילים שיצר הבורא". בשנים האחרונות הוא עוסק בקליגרפיה יהודית שמחברת את כל מה שלמד והנטייה שלו לאומנות "זוהי כתיבה עם כוונת הלב" הוא אומר.

ברחוב הקארדו פגשתי את הרצל בן ארי מנכ"ל החברה לפיתוח ולשיקום הרובע היהודי שהסביר מדוע הרובע היהודי הוא לא רק משהו שעוברים בדרך לכותל "זהו מקום אליו נשאו את עיניהם יהודים במשך אלפיים שנים והוא מכיל שכיות חמדה כדוגמת בית כנסת החורבה, עתיקות מרהיבות מהרובע ההרודיאני ומרכז דוידסון לשימור מורשת הרובע שכולל בתוכו גם את הכותל הדרומי ואת שער חולדה והמדרגות שהובילו לבית המקדש". בן ארי מסכם "זוהי למעשה התשובה שלנו לאונסק"ו". אונסק"ו כזכור הוא ארגון התרבות של האו"ם שהוציא תחת ידו כמה החלטות שערורייתיות בהם הוא למעשה מבטל את הקשר היהודי להר הבית וכן לחברון

בחודש הסליחות יתקיימו סיורים שיחלפו על יד בית כנסת הרמב"ן-  שם יסופר על כמיהתו של הרמב"ן לירושלים, משם גם יצפו ויתפעלו המבקרים מהתאורה הלילית החדשה של בית כנסת  החורבה. יטפסו אל גגו, לתצפית 360 עוצרת נשימה על העיר העתיקה שם יסופר על חורבן והתחדשות, נפילה ובנייה מחדש. אחרי שישאפו אוויר פסגות ירדו המבקרים אל פרויקט הפסיפסים החדש בקרדו, וימשיכו אל מסתרי הרובע  ההרודיאני, בו יפסעו בבתיהם המרשימים של הכוהנים ואצולת ירושלים של ימי הבית השני. שם, ייהנו מהמשך תערוכת "Jerusalem moments", המוצבת לאורך הקרדו והרובע ההרודיאני של הצלם עזרא לנדאו. הסיור יימשך בין הסמטאות אל  הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון – הסמוך לכותל המערבי והדרומי, משם היו עולים המתפללים אל הר הבית, ויזכרו ברגע המכונן של שחרור ירושלים בדורנו, בתערוכת "לגעת ברגע" לכבוד שנת החמישים שנה לירושלים שם ידמיינו את ימי ההתחדשות והסליחות, בעבר ובעתיד, למרגלות המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. הסיור יסתיים בתפילה לימים טובים בכותל המערבי- עם המוני בית ישראל.

 

המבקרים יהנו במהלך הסיור מפינת קפה ומאפה, ויפגשו פייטן ירושלמי, שיספר על חוויותיו מבתי הכנסת הגדולים של העיר, וילווה את משתתפי הסיור לחוויה לילית מרגשת על ידי פיוטי סליחות מרגשים של העדות השונות, בנעימות מלאות געגוע והתחדשות. סיורים לפרטיים יצאו מהמרפסת ליד תחנת הקמח במשכנות שאננים בימי חמישי ה- 7.9.17 ו- 14.9.17 וביום רביעי ה- 27.9.17, בשעה 21:00 ויארכו כ-3.5 שעות. מחיר לאדם בודד: 70 ₪. \בנוסף, ניתן לתאם סיורים לקבוצות של עד 40 איש במחיר מיוחד.

מספר המקומות מוגבל, ההרשמה לסיורים היא מראש, דרך אתר האינטרנט של החברה לפיתוח הרובע היהודי,

בכתובת: www.rova-yehudi.org.il , או במוקד התיירות, בטל

תגובות

להשאיר תגובה