צילום: עודד קרני [email protected]

אחרי שהיה מעורב בתקרית אלימה  אשתקד, בגיל 32 הפך אי. ג'יי רולנד מהפועל ירושלים לחלק, אולי הכי חשוב, בפאזל שבונה פרנקו בעיר

אם אתם אוהדי כדורסל ישראלים, כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם מחליטים להתעסק עם הפוינט גארד של הפועל ירושלים, אי.ג'יי רולנד.

מעשה שהיה – כך היה: ה-12 בינואר, 2015. הקבוצה הטורקית באנביט יוצאת למשחק חוץ מול בודוצ'נוסט ממונטנגרו במסגרת היורוקאפ. אוהד מקומי פורץ למגרש ודוחף את אחד השחקנים הטורקים.

בתגובה, חברו לקבוצה, אותו אי.ג'יי רולנד, לא חושב פעמיים, עט על האוהד ודוחף אותו בחוזקה. בעקבות התקרית החריגה, עצרו השופטים את המשחק למספר דקות וחידשו אותו רק אחרי שהרוחות נרגעו.

את המשך אותו ערב העביר רולנד בתחנת המשטרה המקומית שם נקנס ב-800 יורו בעקבות המכה שהנחית על האוהד הסורר. מנגד, האוהד נשלח לחודשיים מאחורי סורג ובריח. גם בהנהלת היורוליג ראו בחומרה את האירוע, וקנסו את רולנד ב-30 אלף יורו בעקבות התקרית המכוערת.

בגיל 32, אי.ג'יי רולנד, הפוינט גארד של הפועל ירושלים, מקווה להוליך את האדומים לאליפות שנייה ברציפות. הגארד האמריקאי, שמחזיק גם באזרחות בולגרית, סיפר על התקרית שהפכה אותו ל"סלב" בעונה החולפת: "אני לא מעודד אלימות על המגרש או מחוצה לו, אבל לפני שאנחנו ספורטאים אנחנו גברים. במסגרת הקבוצות שלנו אנחנו נוסעים למדינות זרות, ובהרבה מהאולמות האבטחה לוקה בחסר ולא נותנת מענה ראוי. זה גורם לכך שאנחנו חשופים במקרה שמישהו מהיציע רוצה לתקוף אותנו".

זה היה אינסטינקט של רגע לקפוץ להגנת חברך לקבוצה?

"אני מבלה יותר זמן עם החברים שלי בקבוצה מאשר עם המשפחה שלי, ובאופן טבעי נוצרים בינינו קשרי חברות. אני מאמין שכל החברים שלי היו עושים בדיוק כמוני. התוקף התנפל על השחקן שלנו מאחור, ועשיתי כל מה שכל אחד אחר היה עושה – הגנתי על חבר שלי".

היית חוזר על זה היום שוב?

"מישהו נכנס לפרקט ותוקף שני חברים שלי, מה אני אמור לעשות? ואם היה לו נשק ביד או משהו אחר, מישהו חשב איך זה יכול היה להסתיים? אני מתנצל על מה שקרה באותו אירוע, אבל לא על המעשים שלי".

אתה מרוצה מהתרומה שלך העונה לירושלים?

"כל עוד אנחנו במקום הראשון, אני מרוצה. בליגה יש יותר שחקנים שיכולים לשחק ולקבל דקות, אבל יש משחקים שמצפים ממני לקחת אחריות במאני-טיים, ואני מקווה שאני עושה את זה בצורה טובה".

הפכת לגו טו גאי של ירושלים העונה.

"לא אכחיש, אני אוהב לקחת אחריות ברגעי הסיום. לפעמים זה הולך יותר ולפעמים פחות. אני מקבל את ההחלטות שלי בהתאם למה שמתפתח על הפרקט".  

אפשר לקחת עוד אליפות? בשביל זה הביאו אותך.

"יש לנו קבוצה מאוד מוכשרת. אנחנו יכולים להתמודד מול כל יריבה. ההצלחה תלויה בלא מעט פרטים קטנים. אם הדברים מתחברים כמו שצריך, קבוצה יכולה להפוך מטובה לגדולה".

אתה אוהב את החיים בישראל? תמשיך כאן לעונה נוספת?

"האמת היא שאני מאוד אוהב את השהות בישראל. כיף לי, אני נהנה. אני מרגיש מחובר לכל מה שקורה כאן, ואם הכל יסתדר כמו שצריך – אשמח להמשיך".

תגובות

להשאיר תגובה