אחרי שנתיים לא ממש מוצלחות במכבי הרצליה פרדי דוד והפועל קטמון מאו, בהתאמה, את הדייט המושלם, כרגע

 

רק לפני חודש וחצי המצב בהפועל קטמון היה על הקנטים. הקבוצה לא תיפקדה, שקעה עמוק בתחתית הלאומית, ונראתה בדרך הבטוחה חזרה לליגה א'. במועדון הבינו שהמצב הקשה מחייב זעזוע, והחליטו להיפרד מהמאמן שעלה בקיץ עם הקבוצה מליגה א', אסף נמני. לאחר התלבטות קצרה, הוחלט להעביר את המושכות של הקבוצה לידיו של פרדי דוד, שבשנתיים האחרונות לא הבריק במדי מכבי הרצליה.

אלא שלפחות נכון לעכשיו, מדובר בבינגו מטורף. בהנהגתו של דוד יצאה קטמון לריצה מטורפת, צברה 14 נקודות מתוך 18 אפשריות ב-6 משחקים, ופתאום היא חלק בלתי נפרד מחבורת הצמרת של הליגה הלאומית עם 30 נקודות ובמרחק של ניצחון אחד מהמקום השני המוביל לליגת העל.

אם הכל היה הולך לפי התוכניות של דוד (שחוגג 51 בימים אלה), הוא היה מאמן היום קבוצת צמרת בליגת העל, ולא נאלץ לרדוף אחרי משרה של מאמן קבוצת תחתית (שהפכה פתאום לקבוצת צמרת) בליגה השנייה. אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד.

למרות שהוא נחשב למאמן יסודי וקפדן, דוד לא הצליח להותיר חותם של ממש בליגת העל. את שתי הקדנציות האחרונות שלו שם הוא לא ימהר להכניס לרזומה. דוד פתח את עונת 2012/13 במדי הפועל ר"ג איתה עלה מהלאומית אך פוטר ממנה כבר בנובמבר 2012. בהמשך אותה עונה נקרא לדגל בהפועל ת"א כאשר בפברואר 2013 מונה במקומו של יוסי אבוקסיס שפוטר, אבל לא הצליח להותיר חותם ובמועדון האדום החליטו שלא להמשיך את ההתקשרות איתו לעונה נוספת.

בשנתיים האחרונות אימן במכבי הרצליה, אבל גם שם סיים בצורה מאכזבת למדי עם שתי הופעות בפלייאוף התחתון.

גורם בהרצליה אמר השבוע: "בסך הכל אי אפשר להגיד שפרדי הוא לא מאמן טוב. הוא יודע הרבה כדורגל ומבין מצוין את המשחק, אבל יש לו בעיית יחסי אנוש. הוא לא מצליח להתחבר לשחקנים, וזה עולה לו ביוקר. הוא נכנס ליותר מדי פינות שהוא לא צריך להתעסק בהן. אם הוא יצליח להיפטר מהתכונה הזאת, בקטמון ירוויחו ממנו בגדול. מקצועית, אין לי מילה רעה אחת להגיד עליו".

שחקן בהרצליה, ששיחק אצל דוד, סיפר השבוע: "יש מאמנים שאתה רואה שהם חלשים. לא יודעים להעמיד קבוצה, בקטע הזה פרדי מצוין. הקבוצות שלו עומדות טוב, מאוד ממושמעות וטקטיות. מבחינת אישיות, השחקנים פחות מתחברים אליו, אבל זה לא אמור להפריע כי השחקנים צריכים לשחק בשביל עצמם ולא בשביל המאמן. מתי זה יכול לגרום לבעיות? כשהקבוצה לא מצליחה, ואז כל בעיה קטנה הופכת לגדולה".

אחרי השנה וחצי הלא מוצלחות בהרצליה, דוד הגיע לקטמון, וגם הוא יודע שמדובר באחת ההזדמנויות האחרונות שלו לשקם את הקריירה. לפחות נכון לעכשיו, השידוך הזה עושה טוב לשני הצדדים.

   

תגובות

להשאיר תגובה