ירושלים של צבעים

22,000 אנשים הגיעו אתמול לצעוד בגאווה ולמען הסובלנות בירושלים. בממדים של תל אביב זה מעט, במימדים של ירושלים- אין ספק שזה מספר מטורף. זוגות-זוגות הם צעדו להם לגן הפעמון- עמדת הפתיחה של המצעד- כדי לזעוק ביחד את אשר רוצים הרוב במדינה (כן, הרוב): שוויון זכויות ללהט"ב. טוב, לא רק זוגות. ההון האנושי שהגיע לפקוד את המצעד כלל משפחות (בשלל צורות), ילדים, דתיים, ערבים, סטרייטים ולהט"ב.

בחודשים האחרונים עומדת הקהילה הגאה במרכז השיח התקשורתי עקב החלטות שנויות במחלוקת במגזר הציבורי בסוגיות אימוץ ילדים בקרב בני זוג להט"ב, תהליך פונדקאות וזכויות של הורה-שאינו-ביולוגי על ילדו המשותף עם ההורה הביולוגי. בתי המשפט מנסים לקבוע תקדימים ולענות על הלקונה בחקיקה שלא מצליחה לעבור את מחסום הקואליציה: החרדים. ולמרות שהאוצר נותן תקציבים לפרויקטים למען הקהילה, כל עוד לא יהיה שינוי חקיקתי/פסיקתי אמיתי, כנראה שלא תהיה שלווה בקרב בני הקהילה.

2bb14e12-7987-4019-a60f-e1cd216c57b8

כנהוג, הגיעו לצעוד חברי כנסת מהקשת הפוליטית ביניהם, מוקפים בפעילים פוליטיים חדורי מטרה ומצוידים בדגלים, בלונים ומדבקות (ממש כאילו מחר בחירות): יו"ר מפלגת "יש עתיד" חה"כ יאיר לפיד, חה"כ אמיר אוחנה (הליכוד), חברי מפלגת "מרצ" שהפגינו נוכחות מלאה, חה"כ רחל עזריה (כולנו), חה"כ מירב בן ארי (כולנו), יו"ר המחנה הציוני, חה"כ בוז'י הרצוג, מלווה בזוגתו מיכל וחבריו לסיעה חה"כ שלי יחימוביץ' וחה"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), חה"כ נחמן שי וחה"כ מרב מיכאלי.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד: " אנחנו פה כדי להגיד לחברה הישראלית – הגיע הזמן להתקדם. בשנת 2017 ישראל צריכה להיות מדינה שמאפשרת לכל אדם לממש את זכותו להקים בית ומשפחה בלי קשר לשאלה את מי הוא בחר לאהוב. אמא ואמא זו משפחה. אבא ואבא זו משפחה."

5a3b7df4-af0e-4408-94f0-36db499587ce

חה"כ מירב בן ארי (כולנו), יו"ר משותפת לשדולה הגאה בכנסת, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אני אוהבת את המצעד בירושלים, דתיים וחילונים צועדים יחד למען שוויון זכויות לקהילה הגאה. היה מקסים ומיוחד. מרגש לצעוד ברחובותיה היפים של בירתנו הנצחית" והוסיפה, "שמחתי לראות כי בעיר שחוברה לה יחדיו חברו יחד גם האנשים מכל קצוות החברה הישראלית למען מטרה משותפת".

 

תגובות

להשאיר תגובה