את הדברים אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין בועידת החינוך של ידיעות אחרונות ו YNET .הנשיא הציע ליצור חגים שיהיו משותפים לכולם במטרה להילחם בקיטוב החברתי. בועידה התארחו שר החינוך, שר האוצר, יזמים ומחנכים מכל הארץ כמו המורה תומר ברץ שפיתח שיטה למידה חדשנית. מנהלת ערוץ הילדים שממליצה לילדים להוריד את שעות הצפייה "אנחנו הראשונים שהצגנו ילד שיוצא מהארון ואת סכנות הפורנו". אליאב מרקובץ בן ה 13 אח לילדה שלוקה בתסמונת דאון סיפר בהרצאה לנוכחים כיצד ניתן לפעול לשילוב של ילדים חריגים

השבוע התקיימה בירושלים ועידת החינוך של ידיעות אחרונות ואתר YNET. בועידה שהתקיימה בבניני האומה משכה אליה אנשי חינוך, יזמים חברתיים ותלמידים מכל הארץ. בועידה התארחו ארבעה שרי חינוך לשעבר, קצין חינוך ראשי תת אלוף פז צוק, שר החינוך נפתלי בנט שנאומו הופרע באמצע בגלל מחאת המורים עובדי הקבלן. שר האוצר משה כחלון שנכח אף הוא בועידה הציע לדחות את הגיוס בשנה כדי שהתלמידים יוכלו להשלים לתואר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין נתן לתלמידים מכל ארבעת זרמי החינוך (דתי, ערבי, חילוני וחרדי) שיעור באזרחות. ריבלין ציין כי "בשיח המתנהל כיום המנהיגים מלהיטים את הוויכוח לצורך השגת כוח פוליטי". ריבלין דיבר על כך שצריך בחברה מפולגת כשלנו צריך למצוא חגים משותפים "כמו אותו נובי גוד רוסי שהפך להיות חג כללי".

בפאנל שעסק בתפקידם של הרשתות החברתיות ציין מגיש הטלויזיה גיא לרר "כי בכל הקשור לטכנולוגיה מערכת החינוך דומה לעגלה עם כרכרה".

כדוגמא לאיש חינוך שמתוך המערכת חושב מחוץ לקופסא סיפר בראיון לאתר תומר ברץ "כי בארבע השנים האחרונות פיתח תוכנית בשם 'רואים עולם' (יחד עם איילת סגל וד"ר נועה אלבלדה מהמרכז הבינתחומי) יחד אנו מנסים להפוך את הכיתה לאולפן חדשות חינוכי כי הנחת היסוד שלנו היא שיש הון אנושי מחוץ למערכת שחי את הדברים שאנחנו מנסים ללמד בכיתה". המיזם מפגיש דרך שיחות ועידה בוידאו אנשי תקשורת, אמנים ויזמים אותם התלמידים שואלים שאלות בשידור חי "בגלל השיטה הזאת בה אנו מתמקדים במה שלתלמיד יש לשאול אז רמת המעורבות של התלמיד יותר גבוהה".

בקרב על החינוך נראה שבית הספר הפסיד ממזמן לטלויזיה. הילי חורב קסוטו מנהלת ערוץ הילדים ולוגי סיפרה בשיחה עמה כי "הטלויזיה נותנת פייט למערכת החינוך כי ילד בממוצע צופה בטלויזיה בארבע שעות ביום".

זה טוב או רע ? "בטלויזיה יש הרבה טובים וגם דברים פחות טובים. ערוצי הטלויזיה לילדים אלו מבוקרים בכל אופן נעשים כך שיש אחריות מאחורי התוכן. זה כמובן לא מסיר אחריות מההורה. עדיף היה אם ילד היה צופה שעתיים ביום. האחריות שלי מתבטאת בכך שילד שצופה בנו יקבל גם בידור כי אני רוצה שהוא יישאר אבל גם תכנים ערכיים כמו תוכנית בגאליס על שימינג. בתוכני פלאשבק ראו לראשונה ילד שיוצא מהארון. עשינו את הסדרה מתבגרים שעסקה בחינוך מיני לילדים שם עסקנו באופן מהימן וכפי שפחות מתעסקים בו במערכת החינוך בכל עניין של נזקי הפורנוגרפיה וקבלנו על זה לא מעט תגובות".

בתום הועידה נערך מקצה הרצאות של בני נוער במסגרת TEDX של עלו לדבר נערים מכל הארץ בנושאים שקרובים ללבם כך למשל אליאב מרקוביץ (13) מבי"ס תורה ועבודה שליד מכון לב שוחח על קבלה השונה והשתלבות בחברה של ילדים חריגים "בהרבה מן המקרים" סיפר מרקוביץ "מורים מסתכלים על החולשות של התלמידים ופחות על החוזקות שלהם. אני רוצה לשכנע מחנכים לעשות זאת". אליאב יודע על מה הוא מדבר. יש לו אחות קטנה שלוקה בתסמונת דאון "תהליך השילוב שלה יכול להיות מאוד קשה אף על פי שהוא איננו צריך להיות כך".  

תגובות

להשאיר תגובה