בימים האחרונים מתקיים ברשת קמפיין "גיבורים". מה מטרתו? להציף בעיה ואז להראות מי יותר גיבור. יודעים מי הקורבנות? אנחנו! כבר בשבוע שעבר רשמתי לאהובתי, ירושלים, כי יהיו מי שינסו לעשות עליה סיבוב, ולא עברו יותר מ-24 שעות והופ! יש סיבוב על חשבונה. על חשבוננו. והפעם, גבירותיי ורבותיי, תושבי ירושלים, נבחנת השאלה המהותית: האם מתחם התחנה הראשונה ייסגר בשבת? (מוסיקה דרמטית בבקשה).

סיעות הבית חברו להן יחדיו בכדי לקושש מעט קולות חילוניים, שבלאו הכי יצביעו להם, תחת הכותרת: "לא סוגרים את מתחם התחנה". הן הודיעו כי ינכחו בדיון במועצה שנערך ביום רביעי ו"יצילו" את המתחם. הן גם הכריזו בגאון שייצאו להפגין בכיכר ספרא וזאת על מנת למנוע את סגירתו. "אנחנו מזמינים את כל מי שירושלים יקרה לליבו," כתבה המניפולציה, "כל מי שמאמינים בחיים משותפים בעיר, שלנו לבוא להפגין איתנו בזמן הדיון".

לא, חברים, לא חתמתי ברית דמים עם מועמד כזה או אחר ואני גם לא יודעת למי אני אצביע בבחירות הקרובות. אין לי מושג מי ינהיג בצורה הנכונה את העיר הכי מורכבת בישראל, וגם הכי חשובה, ואין לי שמץ של מושג איך תיראה ירושלים בידי ברקוביץ', חביליו, דייטש או ליאון. זה גם לא מעניין אותי. בעצם, זה הכי מעניין אותי.

מעניין אותי לדעת שהאנשים שפועלים למען העיר ירושלים יגנו עליה בכל מחיר ולא ישיגו את הכיסא שלהם בשקרים ומניפולציות. היו לאנשים האלה 5 שנים (לחלקם יותר) להשיג את הכיסא בצורה הוגנת, ובמקום לעשות רק דיברו, ובפועל? עסקים נסגרו, הכבישים משובשים, הבירוקרטיה האירגונית בעירייה נשארה דרקונית ומורכבת מתמיד ועוד ועוד תושבים בירושלים נקברים תחת עול החובות ששום גורם בעירייה לא מוכן לתת להם יד ולסייע.

אבל עזבו הכול, הולכים לסגור את מתחם התחנה. הנה פירוש אחר: הולכים לגזור עליכם קופון. ובכן, כמה עובדות שלא מספרים לכם בסיעות ה"חילוניות" (שלאחרונה ראיתי חברת מועצה מתבטאת וקוראת להן "המחנה הציוני", שזו בכלל מניפולציה שקרית וזולה): הדיון שהתקיים ביום רביעי במועצה- אין לו שום השפעה על סגירתו של מתחם התחנה הראשונה בירושלים. ומדוע? כיוון שלאף אחד במועצה אין סמכות לקבוע אם המתחם ייסגר בשבת או לא.

לא לחרדים- שעושים שרירים בשביל הקהל שלהם ולא לחילונים- שעושים שרירים בשביל הקהל שלהם. הסמכות לדון בהיתר החורג של המתחם היא רק של הועדה המחוזית. המועצה, שימו לב, היא ממליצה בלבד. סיפרו לכם את זה לפני שהוציאו אתכם בחום להפגין? לא בטוח.

גם היעדרם של כמה מחברי המועצה מהדיון, גם זה סיבוב פוליטי. אין דיון. פיקציה. בגדר המלצה בלבד. אבל בואו נספר לתושבי ירושלים איזה רעים האנשים שלא הצביעו ושבגללם מתחם התחנה ייסגר (אפשר גם עכשיו לשים מוסיקה דרמטית).

הנה עוד קצת עובדות: ב-2019 מסתיים החוזה של מתחם "התחנה הראשונה" והוועדה המחוזית נדרשת לבחון מחדש את ההיתר לשימוש חורג. כלומר, המתחם הוא של רכבת ישראל ותפקידו לשמש כמסילה לרכבת. השימוש החורג הוא בעצם רישוי לשמש כמתחם בילוי: מסעדות, פנאי וכיו"ב. הוועדה נדרשת כעת לבחון האם לאשר זאת. פשוט, לא? אבל למה לדבוק בעובדות שאפשר לעצבן אתכם?

אם הוועדה, שדחתה את החלטתה ל27.5, תחליט לסגור את מתחם התחנה זה לא בגלל החרדים. אם ב27.5 תתקבל החלטה להאריך את הרישוי, זה גם לא בזכות הסיעות החילוניות. והנה עוד עובדה, שכדאי לחקור היטב במהלך השבועות הקרובים (היו בטוחים שאני אעדכן): ההחלטה שתתקיים ב27.5 לא קשורה לפעילות בשבת אלא נטו לתכנון ובנייה. ככה קוראים לה: ועדה מחוזית לתכנון ובנייה.

בהחלטה של הוועדה המחוזית מיום חמישי נכתב: "הוועדה פונה למהנדס העיר להעברת המלצותיו בהתייחס להיתרי השינויים שהוגשו בנוגע למתחם הצפוני בתחנה…". כלומר, יהיה זה מהנדס העיר שיבחן האם המתחם הזה ימשיך לפעול אחרי 2019 או לא. לכו חפשו גיבורים אחרים.

תגובות

להשאיר תגובה