הסיפור המופלא של שחר שוורץ שבטעות בחר בקריירה חדשה ומאז הוא מרכיב בשמים אישיים לאנשים בחנות ברחוב בן סירא בעיר

על פני רחוב בן סירא שבמרכז העיר של ירושלים, שוכנת חנות בשמים אלגנטית ומיוחדת. עם הכניסה לחנות המבקרים נלכדים בין הריחות המשכרים, הצבעים הססגוניים, והתחושה שמעניק המבנה מאבן ירושלמית עתיקה. שחר שוורץ, מהנדס פלסטיק וגומי במקצועו, החליט לשנות את כיוונו המקצועי אי שם בשנת 2007. המקרה שהוביל אותו לתחום יצירת הבשמים . "הייתי בתקופה בה לא היה לי מושג מה טומן העתיד", הוא מספר לנו השבוע, "מצאתי את עצמי בעבודה זמנית בתור מנהל אבטחת איכות בתחום הקוסמטיקה. ובין שאר תפקידי הייתי  אחראי על תמציות הריח. תוך כדי עבודה קרתה לי תקלה ובלי כוונה ערבבתי שני ריחות שונים, מדובר בטעות רצינית. החלטתי לשלוח את המוצרים למדפים על אף הריח השונה, בשלושת השבועות הבאים התברר כי  נמכרה כמות אדירה  של פריטים כתוצאה מהטעות. מאז, מצאתי את עצמי מתעסק בריחות. בשנת 2011 כבר ניהלתי מפעל לייצור שמנים ארומטיים ובשנת 2013  התפניתי למיזם"

תחילת דרכו של שוורץ בתחום הריחות הייתה מיתוג עסקים בעזרת ריח. "אנשים בטח מכירים את זה שכשנכנסים לחנות בגדים יש ריח מיוחד המשותף לכל חנויות הרשת". מיתוג בריח הוא מתחומי "הדור החדש" של מיתוג עסקים. שיטת מיתוג זו משתמשת בחלק הפסיכולוגי של זיכרון הריח ל-20 שנה. "כולנו זוכרים היטב את הריח של הבית של אמא, למשל", הוא אומר, "הזיכרון הזה צרוב בנו ומתקשר לאהבה וביטחון. בשנת 2013 חשבתי על זה שאם אפשר למתג עסקים בעזרת ריח ובכך לעשות אותם ייחודיים. מדוע לא לעשות כך עם אנשים? להתאים לכל אדם את הריח המיוחד שלו על פי אופיו הייחודי".

d6c5bd9f-1e66-45fa-9c0c-ea47dca35d34

סקר שערך שוורץ בנושא, גילה כי קיים קשר חזק בין אורח החיים של האנשים לבין סוג הבושם שהם אוהבים להשתמש בו. על בסיס ממצאים אלה הוא בנה מודל להרכבת בושם אישי. "תהליך יצירת הבושם נראה כך: כל לקוח שחפץ בבושם יוקרתי ואישי, נכנס ומקבל סקירה כללית על המקום. לאחר מכן תוך כדי שיחה אני מבין את הרצונות של כל לקוח ומתחיל על פי תשובות לשאלות מהמודל שלי, להוריד מהמדפים בשמים מוכנים מראש המתאימים לסוג אישיות. לכל תשובה מותאם בושם מיוחד. מכאן והלאה  אפשר להתחבר לריח כפי שהוא, או להחליט שחסר משהו. בשלב הזה אני מתחיל להוסיף לבושם רכיבי שמנים אתריים וארומטיים לפי העדפת הלקוח או הלקוחה. הבושם נרשם על שם הלקוח ורק הוא יכול לרכושו בעתיד כשירצה. לאחר מכן בוחרים את הבקבוק, צבע המתז וסוג המכסה. ככה יוצאים מהחנות עם בושם ייחודי שלא קיים בעולם ואין אותו לאף אחד".

לפני סיום כאשר א חנו שואלים אותו לגבי הייחודיות והקשר לירושלים הוא מסכם: "לעובדה שהחנות שוכנת בירושלים יש משמעות מיוחדת מבחינתי, מאז שעליתי לירושלים התאהבתי במקום והאנשים ואי אפשר להזיז אותי מכאן".

 

07608171-a4b7-4429-a795-b8107bc6159e

תגובות

להשאיר תגובה

*הכנס את הקוד בתמונה כדי לשלוח תגובה