עידן כץ, מנכ"ל חברת נטו תכנון פיננסי, מסביר למה חשוב כל כך לקחת מתכנן פיננסי לניהול תיק ההשקעות במקום ללכת לאיבוד בין חברות הפיננסים – וע"י כך אף להגדיל רווחים, להקטין מיסים, לחסוך בעמלות ולהימנע מטעויות קריטיות שיעלו לכם ביוקר.

כמי שנמצא בתחום במשך שנים, כץ (36) מנכ"ל משותף בחברת נטו תכנון פיננסי ביחד עם אילן בן ישי, אומר שסוד ההצלחה של נטו טמון בהון האנושי של עובדי החברה, השותפים והמתכננים הפיננסים אשר נמצאים שנים בתחום ועל כן מפגינים מקצועיות, ניסיון, ידע רב ושליטה מלאה בכל תחומי המקצוע. "כשאתה מקצועי, שירותי, מעשיר כל הזמן את הידע שלך ומנהל את תיק הלקוח באחריות מרבית, הוא יישאר אתך לאורך שנים. נטו תכנון פיננסי חרטה על דגלה להיות בחוד החנית ולספק ללקוח את הידע והמקצועיות הטובים ביותר הקיימים היום בשוק וכל זאת על מנת ליהנות מקהל לקוחות מרוצה ונאמן", דברי כץ.

כץ מנהל את תחום הפיננסים בנטו ומכהן כמנהל בפועל של המתכננים הפיננסים שבחברה. הוא החל לעבוד בנטו, לפני 15 שנים בתור נציג תיאום פגישות. "התייחסתי לעבודתי כאל עבודה זמנית, 4 שעות ביום על הטלפון בניסיון לגייס לקוחות. הייתי למעשה הטלפן הראשון בחברה. זו הייתה עבודה לא פשוטה כלל, אף אחד לא הכיר אותנו, היינו חברה קטנה בחיפה עם כעשרה עובדים. אחרי שמונה חודשים מינו אותי להיות מנהל מחלקת תיאום פגישות הראשונה שהוקמה בנטו, במקביל למדתי על מנת להוציא רישיון של סוכן פנסיוני שבעקבותיו התחלתי להיות מתכנן פיננסי. משם התקדמתי להיות מנהל תחום פיננסים וכיום מנכ"ל משותף ובעלים". נטו על שני משרדיה בחיפה ותל אביב, היא כיום מהחברות הגדולות במשק בתחום התכנון פיננסי.

מתכנן פיננסי- בשביל מה צריך את זה בכלל?

בעידן בו הכל נע בקצב מהיר, ותוחלת החיים מתארכת, עולה באופן ישיר הצורך בהיערכות ותכנון מוקדמים שיבטיחו שאותו עתיד ייטיב עמנו תכנון פיננסי נכון, מקיף ומוקדם, הוא זה שיישא אותנו לעבר עתיד טוב וברור יותר.

חברת נטו תכנון פיננסי מורכבת מכל אנשי המקצוע הבקיאים בתחומי הפיננסים השונים ועל כן יכולים לספק ללקוח את כל הפתרונות הנדרשים עבורו, בתחומי הביטוח, החיסכון וההשקעות החכמות והאקסקלוסיביות, לפרט ולמשפחה. כץ מסביר ומפרט את היתרונות שבתכנון הפיננסי:

*  גוף כמו חברת נטו, העובד מול כל חברות הביטוח ובתי ההשקעות הוא בעל יד מכוונת לבצע פיזור בין בתי השקעות שונים ולא 'לשים את כל הביצים בסל אחד'. חלוקה מביאה להורדת הסיכון והתנודתיות בתיק מכיוון שגם אם אפיק אחד מייצר תשואה נמוכה, אין פגיעה משמעותית בתשואת הכוללת של תיק הלקוח משום שכספו מחולק בין מספר רב של גופים ואפיקי השקעה שונים.

*  תפקיד המתכנן לבצע ניתוח תיק ביטוח ללקוח וכך הוא בודק לעומק את תמהיל הביטוחים הקיימים והאם יש כפילויות אשר ניתן לבטלן. באופן זה המתכנן הפיננסי מוזיל את עלויות הביטוח של הלקוח ולא פחות חשוב, מתאים את הביטוח לצרכים האמתיים שלו. "לקוח שכיום בן 60 ועשה לעצמו לפני 20 שנה ביטוח למקרי מוות בשווי של שני מיליון שקלים", אומר כץ, "בזמנו ללקוח היו בבית ארבעה ילדים קטנים, היום כשהוא מבוגר יותר, הוא צבר בית, כספים ופנסיות ועל כן אין לו צורך להמשיך לשלם כסף רב על ביטוח למקרי מוות, אלא עדיף להתמקד בביטוח בריאות וסיעוד. הצרכים של אדם בן 40 שונים לגמרי משל בן 60 ועל כן צריך ישנה חשיבות גבוהה לבצע עדכון אחת לכמה שנים גם בתחום זה".

*  חברה פיננסית גדולה היא בעלת כוח מיקוח רב מול בתי ההשקעות. נטו מנהלת מאות מיליוני שקלים בכל בית השקעות גדול בישראל (סה"כ כ3 מיליארד ש"ח), לכן יכולת המיקוח של נטו גבוהה והיא מצליחה להוזיל משמעותית ללקוחותיה את דמי הניהול. כמו כן, נטו מעבירה את הלקוח למוצרים הפיננסים הטובים ביותר בשוק ועל ידי כך חוסכת בין היתר ללקוח תשלום בגין עמלות בנקים כמו קניה מכירה ושמירת ני"ע, מה שגורם לחסכון כספי גדול ללקוח ואף מגדיל את התשואה הכוללת בתיק.

*  תפקיד המתכנן הפיננסי למנוע מהלקוח לעשות טעויות קריטיות כמו "תזמון שווקים" – ניסיון לצאת ולהיכנס לשוק לפי תחושות הבטן ו/או העיתונים. "אין אף נביא בשוק ההון ולכן צריך לנהל את רמות הסיכון של התיק על פי טווחי השקעה", אומר כץ, "כשטווח ההשקעה שלך קצר אתה יכול לקחת פחות סיכונים ולהוריד את אחוז המניות בתמהיל התיק שלך וכסף שמיועד לטווח ארוך ניתן לנהל בחשיפה גבוהה למניות. אדם קורא בעיתון שהעולם הולך להתמוטט, מחליט למכור  את כל מניותיו ואומר לעצמו שיקנה שוב מניות כשהשוק יעלה.  החכמה היא להישאר בשוק לטווח ארוך מבלי לצאת ולהיכנס, סטטיסטית מעל 90 אחוז מהלקוחות שנכנסים ויוצאים מהבורסה מפסידים, כי הם מוכרים כשמחירי המניות נמוכים וקונים בחזרה כשהם כבר גבוהים".

*  תכנון פיננסי כולל ומקצועי מוביל לכך שהלקוח ישלם פחות מסים, בין אם זהו מס הכנסה ו/או מס רווחי הון. "המתכנן פיננסי שלנו מגיע ללקוח, בין אם זהו שכיר, בעל חברה, עצמאי או גמלאי, ומנצל הזכאויות השונות שלו, המתבטאות בהפחתת חבות מס הכנסה", מסביר כץ, "כמו שאנו מומחים בתחום הפיננסי אנו מתמחים גם בתחום המיסוי – אנו יכולים לנהל ללקוח את הכסף טוב יותר ואף להוריד לו בתשלומי המיסים מה שגורם לרווח כפול. צריך לציין למשל את  הגמלאים שזכאים לכל מיני הטבות שלרוב אינם מודעים אליהן."

*  מתכנן פיננסי טוב ימליץ ללקוחותיו ליצור פיזור של ההשקעות גם לנכסים שאינם תלויים בשוק ההון כמו נדל"ן. דירה למשל היא נכס ריאלי שאין לה תלות בבורסה ולכן השקעה בנכס זה יוצר הגנה טובה, והורדת הסיכון של התיק הכולל,  זאת מכיוון ששוק הנדל"ן יכול להניב תשואה חיובית גם כששוק ההון נמצא בירידה.

*  בכדי שתיק ההשקעות יהיה בנוי כהלכה עם תנודתיות נמוכה כדאי שתהיה  גם חשיפה לחו"ל ומט"ח (מטבע חוץ). לשם כך אנו ממליצים על הקטנת הסיכון בתיק הלקוח ע"י פיזור השקעות גיאוגרפי מחוץ לגבולות ישראל" בעיקר ארה"ב ואירופה.

"ניהול כלכלי נכון שישמור לכם על הכסף למשך שנים יכלול: בניית תיק עם פיזור נכון בין הגופים הטובים ביותר, בעלויות נמוכות עם פחות מס הכנסה ומס רווחי הון, עם חשיפה לנדל"ן ולחו"ל, בדמי ניהול נמוכים ללא עמלות בנקים" סיכם כץ.  

8 הערות

להשאיר תגובה