החל ממחר, שלישי,  במשך שלושה ימים יותר מ-50 מסעדות ברים ובתי קפה בירושלים יציעו מנות שונות, קוקטיילים, סיורים סדנאות הופעות – כולם על טהרת הארטישוק הירושלמי. בין המסעדות  שישתתפו : מחניודה, יודל'ה, הסדנא, מונא, אנה, אדום ורבות אחרות. וזה רק הראשון מבין אירועי קולינריה של איגוד המסעדות הברים ובתי הקפה בירושלים שיתקיימו  השנה.”אחרי תקופה ארוכה רדומה, עכשיו אנחנו חווים פריחה", אומרים באיגוד

הפסטיבל יתקיים לראשונה, החל ממחר ה-24  ועד ה-26 לינואר. בעלי המסעדות הברים ובתי הקפה בבירה החליטו לראשונה להתאגד וליזום פרויקטים משותפים כדי להביא למודעות גדולה יותר של הציבור את המגוון, האיכות וההיצע הקולינרי שיש בבירה. בפרויקט הראשון הוחלט לעשות כבוד לפקעת הכי ירושלמית בשוק. למעלה מ-50 מסעדות, ברים ובתי קפה ברחבי ירושלים ו יציעו מנות ספיישל, פיצות מיוחדות, מרקים, קישים, פסטות, תוספות להמבורגר, תבשילים, קינוחים, קוקטיילים, סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה, סדנאות בישול, הרצאות טעימות, שוק אומנות Arty-Shuk, הופעות של יוצרים מקומיים, מסיבות ועוד, והכל על בסיס ארטישוק ירושלמי.

נועם ריזי ממנהלי איגוד המסעדות הברים ובתי הקפה בירושלים ומבעלי קבוצת המסעדות אדום אומר שהיוזמה והרעיון לפסטיבל מגיעים מהחיבור של איגוד המסעדות בירושלים, במיוחד כעת בתקופה שדווקא יש פריחה בתחום. "אחרי תקופה ארוכה שהעניין היה רדום, עכשיו אנחנו חווים פריחה די גדולה של מסעדות, קולינריה, בילוי ותרבות ירושלמים".

מה גרם לשינוי לדעתך ?

"לירושלים תמיד היה מה לתת, זו עיר מאוד מיוחדת גם בפן המיסטי שלה, וגם בפן הולינרי. אחרי צוק איתן היו תקופות עם חששות ותקופות רגועות יותר. כרגע אנחנו בעליה ולתוך התקופה הנורמטיבית והנעימה הזו אנחנו  ירושלים תמיד היה לה מה לתת עיר מאוד מיוחדת גם בפן המיסטי שלה וגם פן הקולינרי, אחרי צוק איתן היו תקופות עם חששות ורגועות יותר כרגע ירושלים בעליה ולתוך התקופה הנורמטיבית והנעימה הזו אנחנו יוצקים תוכל בכל מיני פרויקטים, כשזה הראשון מהם".

איך עלה הרעיון לפסטיבל?

"הרעיון הגיע כשערכנו ישיבת צהריים, אנחנו חברי האיגוד עם משרד התיירות שנציגיו הגיעו להציג לנו כל מיני תוכניות, אמרנו שטוב, אנחנו גם נפרגן קצת בחזרה. לכן החלטנו על פסטיבל עם אוכל ים תיכוני, ירושלמי, שיש לו את הנגיעות והייחודיות שלו. אימצנו את הרעיון וזה זרם לפרויקט אחד מתוך כמה קולינרים שיהיו בירושלים בחצי שנה האחרונה. ארטישוק נחשב לפקעת החורש, זה ירק עונתי למרות שתכלס יש אותו בכל השנה אבל עכשיו בחורף הטעם שלו בשרני ואפשר לרוץ איתו לכל מיני מקומות ועובדה ש-50 מקומות החל מאספרסו ברים ועד ברים ומסעדות יין, כל אחד יקח את זה למקום אחר וזו רק ההתחלה של כל מה שיש לקולינריה בירושלים להציע"

לדבריו בפורים כבר מתוכנן פרויקט של "מסעדות מתחפשות" כשצמדים של מסעדות יתחפשו אחת לשניה יום אחרי יום, “זה אולי נשמע מורכב אבל יש מסעדות שקרובות אחת לשניה, זה ישמח את כולם מסביב וזה יכול לעניין מאוד. "המטרה היא לרענן לאנשים שמגיעים לעיר, אני לא חושב שמישהו יבוא מניו יורק במיוחד לכן המטרה היא לא למשוך אנשים אלא לרענן גם לתושבים וגם לתיירים, ליצור עניין נוסף", הוסיף ריזי.

נחמן- אתי נמיר

תגובות

להשאיר תגובה

*הכנס את הקוד בתמונה כדי לשלוח תגובה